Se intampla uneori sa primesti o eroare de email atunci cand vrei sa trimiti mesaje si sa nu stii ce inseamna? Majoritatea erorilor au loc din cauza confguratiei clientului de email folosit (aplicatia), dar pot fi cauzate si de server sau destinatar.

Destul de des, o eroare de email poate fi greu de interpretat de catre un utilizator neexperimentat, sauuneori chiar si avansat. In acest articol ne propunem sa realizam un ghid al celor mai des intalnite erori de email si sa te invatam ce trebuie sa faci pentru a le rezolva.

Erori de email de tip SMTP: ce inseamna acele numere?

Orice server de email trimite un raspuns catre aplicatia de email (clientul) atunci cand vrei sa transmiti un mesaj. Acest raspuns este de fapt un cod, format din trei cifre.

Prima cifra a codului iti spune daca serverul de mailuri a acceptat comanda ta si daca aceasta urmeaza sa fie procesata. Aceasta cifra poate fi de la 1 la 5 si indica urmatoarele:

  • cifra 1 – serverul de mailuri a acceptat comanda de a trimite mesajul, dar inca nu a luat actiune. Aceasta este o eroare de conexiune;
  • cifra 2 – indica faptul ca mesajul a fost transmis;
  • cifra 3 – iti spune ca serverul a inteles cererea facuta pentru a trimite mesajul, dar are nevoie de informatii mai multe pentru a transmite emailul;
  • cifra 4 – mesajul nu a fost transmis, insa serverul va incerca sa il trimita iar, dupa o anumita perioada de timp. Aceasta perioada depinde de modul in care a fost configurat serverul de mailuri. In cele mai multe cazuri, se va incerca trimiterea email-ului in decursul a doua zile. Daca mesajul nu este trimis cu succes, o sa primesti o notificare.
  • cifra 5 – este asociata cu o eroare de email permanenta. Asta inseamna ca serverul de mailuri nu va reincerca trimiterea lui.

A doua cifra din numarul erorii de mail poate sa iti ofere mai multe detalii. Aceasta cifra poate fi de la zero la cinci, si inseamna:

  • cifra 0 indica o eroare de sintaxa;
  • cifra 1 iti ofera un raspuns informational, la o cerere tip HELP;
  • cifra 2 face referire la statusul conexiunii;
  • cifra 3 si 4 sunt nespecificate;
  • cifra 5 inseamna ca eroarea de email provine de la serverul de email sau sistemul de email.

Eroare de email SMTP 550 Permanent Failure

Cea mai des intalnita eroare de email atunci cand incerci sa trimiti un mesaj este cea cu codul 550. Eroarea este insa una prea generala, indicand doar faptul ca emailul nu a putut fi trimis.

Eroarea SMTP 550 poate fi rezultatul a mai multor probleme, iar desi codul nu este prea relevant, serverul de email iti transmite un mesaj ajutator alaturi de el.

Prima problema a unei erori SMTP 550 ar putea fi legata de continutul emailului trimis sau chiar de reputatia IP-ului pe care esti gazduit. Unele casute de email au filtre de scanare a continutului destul de agresive. Asta inseamna ca desi serverul tau de emailuri trimite mesajul, acesta este respins de catre destinatar, pe motiv ca poate contine virusi, linkuri de tip SPAM sau IP-ul este in sine o sursa de SMAP (blocat in liste de tip “blacklist”).

In cazul de mai sus, mesajul ce completeaza eroarea SMTP 550 poate fi:

  • 550 5.7.1: Service unavailable;
  • 550 5.7.1: Message rejected as spam;
  • 550 This message was classified as SPAM and may not be delivered;
  • 550 5.2.1 mail from refused spam site;
  • 550 Your message has been rejected because you have been detected sending spam;
  • 550 Message contained unsafe content;
  • 550 High probability of spam.

Toate mesajele de mai sus indica faptul ca emailul tau a fost marcat ca SPAM. Ce poti face in acest caz? Incearca sa contactezi altfel destinatarul si spune-i sa adauge in whitelist adresa ta de email. Daca mesajul de eroare mentioneaza un Blacklist, atunci cere-i administratorului de sistem sa contacteze respectivul website si sa elimine IP-ul din lista lor. Desigur, poti incerca sa faci si tu un delist, insa daca nu ai toate datele, roaga-i pe cei care iti administreaza gazduirea sa o faca.

Alte erori SMTP comune

Mai jos am alcatuit o lista cu cele mai comune erori SMTP si cum poti incerca sa le rezolvi. De multe ori, rezolvarea acestora tine de destinatar, configurarea aplicatiei de email sau poate mai multa atentie la compunerea lui.

Eroare de email SMTP 421

Acesta eroare de email indica faptul ca serviciul nu este disponibil si conexiunea cu serverul va fi inchisa. De obicei, problema este legata de serverul destinatarului, care nu este disponibil sa primeasca emailuri. Serverul care transmite emailurile va incerca iar sa trimita mesajul tau, fara ca tu sa faci nimic.

Desi nu este des intalnit ca aceasta eroare sa apara atunci cand IP-ul tau este listat in bzaele de date de tip SPAM, este totusi indicat sa verifici si acest aspect.

Eroare SMTP 450 – The requested command failed because the user’s mailbox was unavailable.

Nici in acest caz nu este o problema de la serverul tau de email sau din aplicatia prin care le trimiti. De obicei, aceasta eroare mai ofera cateva explicatii suplimentare, si anume cum ca adresa de email catre care incerci sa trimiti nu exista, nu are voie sa primeasca emailuri sau filtrele lui ti-au blocat mesajul.

Ce poti face tu in acest caz pentru a rezolva eroarea SMTP 450 este prima data sa verifici daca ai scris bine adresa destinatarului. Desi pare greu de crezut si poate nici nu te gandesti, foarte multe erori SMTP sunt generate din cauza ca adresa destinatarului nu este scrisa corect. Astfel, emailul tau nu poate fi trimis la o adresa care, cel mai probabil, nu exista. Asadar, trebuie sa fii sigur ca aceea este adresa de email corecta.

Apoi, daca adresa de email a destinatarului este cea corecta, poti verifica daca adresa IP a ta este adaugata intr-un blacklist. Cel mai usor mod de a afla acest lucru este sa verifici intr-o baza de date daca acesta apare ca listat, cum este cea de la MX Tools.

In cazul in care incerci sa trimiti emailul cu un atasament, este posibil ca acesta sa fie marcat ca virus sau spam de catre filtrele de email ale destinatarului. Incearca sa restimiti mesajul, dar fara atasament.

Eroare SMTP 452 The command has been aborted because the server has insufficient system storage

Eroarea 452 indica faptul ca incerci sa trimiti prea multe emailuri intr-un interval prea scurt de timp. Din aceasta cauza, serverul de mailuri se suprasolicita, si nu mai poate transmite mesajele.

O solutie ar fi sa nu trimiti multe mesaje intr-un timp scurt pentru a permite sistemului sa proceseze comenzile.

Daca ai si alte intrebari legate de erorile SMTP, lasa-ne un comentariu la articol, iar noi vom investiga problema. Putem sa iti oferim solutia de care ai nevoie, atunci cand nu te descurci singur!