Dacă lansarea unui site web pentru afacerea ta este un obiectiv pentru acest an, adăugă încă un task în to do list-ul tău: crearea unei adrese de e-mail personalizate.

Scopul brandingului companiei este de a te asigura că potențialii clienți știu exact care este marca ta și că arăţi cât mai profesionist. Aşa cum ai nevoie de o adresă URL personalizată pentru site-ul tău, ci nu una de genul mybusiness.wordpress.com, la fel ai nevoie și de o adresă de e-mail profesională pentru a avea un branding consistent.

Nu eşti convins dacă este nevoie sau nu să îţi creezi o adresă de e-mail personalizată? Iată câteva motive care te vor face să nu mai stai pe gânduri.

1. @Gmail sau @Yahoo nu sună profesionist

Dacă argumentul tău împotriva unei adrese de e-mail personalizate este că Gmail și Yahoo furnizează conturi de e-mail gratuite perfecte, ia în considerare acest lucru: dacă ai dori să cumperi anumite produse sau servicii ale unui companii, care adresă de e-mail a departamentului de vânzări ţi-ar inspira mai multă încredere? bogdanion8501@gmail.com sau sales@domeniultau.ro?

Creeaza adresa de email gandindu-te ca aceasta te va reprezenta. Potentialii clienti si colaboratori trebuie sa aiba incredere in persoana cu care incheie contracte.

Utilizarea adreselor de e-mail gratuite este un detaliu important care reduce din valoarea pe care doreşti să o oferi clienților. Aceştia vor deveni mai preocupaţi în a afla de ce nu ai un e-mail personalizat, decât în a cere detalii despre produsele tale. Eşti îndreptăţit să crezi că nu o adresă de e-mail îţi stabileşti credibilitatea companiei, dar este posibil ca la nivel subconştient să creezi nesiguranţă prin faptul că foloseşti o adresă de e-mail personală, gratuită, ci nu una profesională.

Aşadar, asigură-te că impresia despre marca ta nu este influenţată negativ de o adresă de e-mail gratuită.

2. Deja plătești pentru acest serviciu

Nu te costă nimic în plus ca să beneficiezi de o adresă de e-mail personalizată. Dacă ai achiziţionat un nume de domeniu pentru site-ul tău şi servicii de găzduire web, ai deja posibilitatea de a-ţi crea gratuit conturi de e-mail noi pentru tine şi angajaţii tăi. Creeaza adresa de email imediat ce ti-ai luat gazduirea.

Dacă eşti încă în faza de planificare şi ai nevoie de un domeniu şi servicii de hosting, poţi consulta pachetele noastre de găzduire web.

Configurarea contului de e-mail este simplă. Dacă nu ai un specialist care să te poate ajuta, poţi căuta pe Google tutoriale care îţi arată exact ceea ce ai de făcut.

3. Poţi standardiza adresele de e-mail

Acest lucru este deosebit de important pe măsură ce numărul angajaţilor tăi creşte. Când ai propria adresă de e-mail personalizată, poți folosi acelaşi format pentru toate celelalte adrese. Poţi folosi formate de genul: prenume@compania.com sau prenume.nume@compania.com. Astfel, brandingul tău va deveni mai consistent, iar clienții își vor putea aminti cu ușurință adresele de e-mail ale companiei tale.

Creeaza o adresa de email care corespunde fiecarui departament. Astfel, clientii tai vor tine minte mai bine unde sa trimita emailui. O adresa de email personalizata pentru departamentul de vanzari va fi usor de retinut. Creeaza adresa de email generica. Adresa de email de tipul vanzari@domeniu.ro va fi mai usor de folosit si va identifica clar departamentul din cadrul firmei tale.

Când foloseşti e-mailuri gratuite, eşti nevoit să alegi un nume de utilizator care este încă disponibil. Dacă ai un nume destul de comun, pentru a-ţi putea crea o adresă, va trebui să adaugi cifre sau alte caractere şi, în final,  vei obţine ceva de genul: maria_ionescu_1984@gmail.com. Nu suna profesionist, nu-i aşa?

4. Deţii controlul când un angajat părăsește compania

Ce se întâmplă atunci când managerul tău de marketing pleacă, luând cu el şi adresa de e-mail personală? Dacă folosea acea adresă pentru a comunica cu clienţii sau cu partenerii, atunci nu vei putea accesa acele e-mailuri.

În schimb, dacă ai avut un cont de e-mail creat pentru acel manager, poţi redirecţiona toate mesajele primite de el pe adresa noului manager de marketing, recent angajat.

Mai exista varianta să creezi un e-mail generic pentru anumite departamente sau roluri, precum: marketing@companiamea.ro, astfel încât noul angajat să preia doar administrarea contului respectiv. Va trebui să schimbe doar la numele afişat, numele propriu. Asadar, creeaza adresa de email gandindu-te la aspectele de mai sus.

5. Adresa de e-mail personalizată este un instrument de marketing

Ai văzut vreodată adresa de e-mail a cuiva pe o carte de vizită și ai căutat site-ul pentru că ţi-a stârnit curiozitatea? Acest lucru nu se întâmplă în cazul adreselor de e-mail gratuite. 

Adresa de e-mail ar trebui să apară în semnătura de e-mail a fiecărui angajat, precum și pe cărțile de vizită și toate materialele de marketing. Fiecare loc în care apare adresa de e-mail a companiei este o oportunitate de a atrage mai mulţi clienţi. Deci, creeaza adresa de email personalizata, pentru a avea un impact pozitiv asupra afacerii tale.

6. Poţi crea oricâte adrese de e-mail doreşti

Chiar dacă, momentan, poate eşti singura persoană din firmă, poţi crea e-mailuri pentru scopuri diferite, ca de exemplu: vanzari@companiamea.ro, contact@companiamea.ro sau tehnic@companiamea.ro. Procedând astfel, poţi da impresia că business-ul tău este mai mare (ceea nu este un lucru rău), iar în momentul în care angajezi persoane pentru aceste roluri, nu trebuie decât să atribui acele adrese de e-mail noilor veniţi în companie.

Sfaturi pentru o adresa de email profesionala

Începe cu un nume de domeniu simplu. Cu cât este mai scurt, cu atât mai bine. Asigură-te că este ușor de scris și de pronunțat.

Stabileşte un format standard pentru toate e-mailurile angajaţilor tăi. De obicei companiile folosesc urmatoarele formate pentru o adresa de email profesionala:

  • Prenume.nume@…
  • Prenume@…
  • Prenume.initialănume@…
  • Rol@…
  • Departament@…

Oferă fiecărui angajat posibilitatea de a-și schimba parola și setările, dar menține drepturile administrative, astfel încât, dacă părăseşte compania, să poţi accesa și gestiona contul de e-mail.

Când personalul pleacă, asigură-te că ai confirgurat redirecționarea pentru acele e-mailuri pentru a le trimite automat unui alt angajat.

Crearea unui e-mail personalizat este ușor de făcut cu ajutorul furnizorul tău de servicii de găzduire web

Prima impresie este foarte importantă şi modul în care te percept potenţialii clienţi va determina traiectoria business-ului tău. O adresă de e-mail personalizată nu doar că oferă un nivel de profesionalism, ci îi permite utilizatorului acestuia să trimită şi să primească mesaje în concordanţă cu brandingul afacerii tale.

Compania noastră oferă servicii de găzduire web, inclusiv pentru adrese de e-mail personalizate.

Află mai multe sau contactează-ne aici.

Ai vreun sfat sau o întrebare despre crearea unei adrese de e-mail personalizate? Lasă-ne un comentariu mai jos.