Google Maps este este una dintre cele mai utile aplicații de orientare în spațiu, folosită de oamenii din întreaga lume, dar este, în același timp, și un instrument de marketing foarte bun, dacă știi cum să îl folosești. 

Google Maps te ajută nu doar să te orientezi, ci și să găsești o anumită locație, o cafenea, un magazin sau un service auto. De asemenea, poți vizualiza pe hărțile Google toate companiile din zona în care te afli. 

Dacă ești proprietarul unei companii, știi probabil cât de important este să fii vizibil în mediul online, pentru a fi ușor de găsit de către clienți. Și cum Google este cel mai mare motor de căutare din lume, dacă nu apari în rezultatele Google este ca și cum nu exiști.

Conform Google, din căutările efectuate pe telefoanele mobile 30% sunt legate de locație. 

Să presupunem că ești proprietarul unui restaurant. Potențialii clienți aflați în zona ta caută pe Google Maps un restaurant. Pe baza locației, Google returnează o listă de rezultate de tipul celei de mai jos.

Dacă vrei să apari pe Google Maps, tot ce trebuie să faci este să-ți înscrii afacerea în Google My Business (Compania mea pe Google) și apoi să urmezi câțiva pași simpli.

Google Maps face parte din platforma Compania mea pe Google. Platforma a fost creată pentru a gestiona și urmări prezența online a afaceriilor prin diverse instrumente , inclusiv Google local (Google Maps), Google Analytics și GoogleAds.

Iată ce vei afla citind acest articol:

Ce este Compania mea pe Google?

Compania mea pe Google este un instrument gratuit, pus la dispoziție de Google oricărei companii sau organizații, pentru a putea gestiona prezența lor online pe Google, inclusiv în Search și în Maps. Folosind serviciul Compania mea pe Google poți ajuta potențialii clienți să te găsească mai ușor.

Un cont Compania mea pe Google îți oferă mai mult decât o listare a companiei tale. Cu ajutorul profilului gratuit de companie, poți interacționa ușor cu clienții în Căutarea Google și pe Google Maps.

Avantajele unui cont Compania mea pe Google

Ce apare pe Google atunci când cineva îți caută compania? Nu-i așa că ar fi foarte util dacă Google ar afișa instant numele companiei tale, locația, programul de lucru, site-ul și datele de contact, fotografii sau recenzii ale clienților? Ei bine, trebuie să știi că Google face deja acest lucru pentru companiile înscrise în Google My Business. Este o aplicație gratuită, unde orice companie se poate înscrie și își poate completa apoi profilul cu cele mai relevante informații pentru clienții săi. Google afișează în partea dreaptă a paginii cu rezultate profilul companiei căutate.

Iată cum arată rezultatul căutării pentru un restaurant înscris deja în Compania mea pe Google:

Haide să vedem în continuare care sunt avantajele de care te vei bucura ca proprietar de cont Compania mea pe Google:

1. Este complet gratuit

Deși este un serviciu complet gratuit, Compania mea pe Google este un instrument foarte util și eficient de promovare a afacerii tale. Completând profilul companiei tale cu informații și imagini relevante, îți cresc șansele să apari în rezultatele de căutare pe Google și Google Maps. Ulterior, dacă afacerea ta e reprezentativă pentru cei care caută online, poți fi contactat direct.

2.Ajută la optimizarea SEO

Fie că deții sau nu un site propriu, Compania mea pe Google este unul dintre cele mai eficiente instrumente de SEO atunci când vorbim de Google – cel mai mare motor de căutare din lume.

Potrivit unui studiu Moz privind factorii care stau la baza clasamentelor în căutările locale, Compania mea pe Google continuă să fie cel mai mare furnizor de SEO local, cu link-uri de calitate care vin relativ rapid.

Crearea unui cont Compania mea pe Google nu îți poate garanta că vei fi automat listat în căutări, dar cu siguranță te ajută să obții în timp o vizibilitate cât mai bună.

Este important de știut că, pentru a apărea în căutări, Compania mea pe Google ia în considerare mai mulți factori. Conform Yoast.com, cei mai importanți trei factori sunt:

Relevanța – adică cât de bine se potrivesc profilul și activitatea companiei cu ceea ce caută utilizatorul pe Google. Folosirea unor cuvinte cheie cât mai specifice și reprezentative pentru afacerea ta ajută în acest sens.

Distanța – cât de aproape ești de cel care caută pe Google? Cu cât ești localizat mai aproape și ești mai relevant, cu atât îți cresc șansele să apari în căutări.

Proeminența – se referă la notorietatea afacerii tale, la cât de cunoscută și vizibilă e în online. Aceasta poate fi influențată de numărul de recenzii, de evenimentele asociate, de conținutul vizual postat și e în strânsă legătură și cu calitatea conținutului livrat pe site-ul web propriu.

Așadar, atunci când vorbim de optimizare SEO, trebuie să avem obligatoriu în vedere crearea unui cont Compania mea pe Google.

3. Poți furniza informațiile relevante despre companie

Odată creat contul de companie, îți poți completa profilul cu: numele companiei, adresă exactă, date de contact (telefon, email, website), programul de funcționare, fotografii atractive, și chiar fotografii panoramice 360, sub forma unui tur virtual sau poți posta video-uri. Există și posibilitatea de a publica postări care vor fi afișate direct pe Google. De asemenea, clienții tăi îți pot lăsa recenzii.

4. Ai acces la statistici relevante

În panoul de control, ai acces la date pe care le poți folosi pentru îmbunătățirea strategiei de comunicare: statistici despre vizualizări, despre cum ți-au găsit clienții afacerea (direct sau prin descoperire) sau de unde o vizualizează (din Google sau Google Maps). Poți afla cum interacționează aceștia cu profilul tău din Compania mea pe Google: prin click-uri, apeluri telefonice, solicitări de indicații rutieră etc. Toate aceste informații te ajută să înțelegi mai bine comunitatea celor interesați de ceea ce oferi și să ai în vedere acțiuni prin care să atragi clienți noi.

5. Ai posibilitatea de a-ți crea un site de prezentare

Dacă nu ai un website, odată ce ai creat contul pe Compania mea pe Google, poți să-ți generezi automat și gratuit unul, care are la bază informațiile introduse de tine. Poți alege dintre mai multe tipuri de design predefinite, puse la dispoziție de platformă. Este o opțiune interesantă pentru început, care te poate ajuta să decizi dacă merită sau nu să investești într-un website propriu, realizat de o companie specializată.

Acum, haide să vedem cum îți poți crea contul Compania mea pe Google. Vei vedea că nu este deloc complicat și că nu vei avea nevoie de ajutor specializat.

Cum îmi creez un cont Compania mea pe Google?

  1. Mergi pe site-ul Compania mea pe Google și dă click pe butonul  Începe acum.
  2. Introdu denumirea companiei tale. Dacă observi că numele companiei se completează automat este posibil ca Google să fii creat deja un cont. În acest caz, selectează numele companiei tale. Se va completa automat formularul cu informațiile necesare. Verifică dacă informațiile sunt corecte.
  3. Dacă afacerea ta nu este deja prezentă și Google nu sugerează nici un nume, trebuie să adaugi numele afacerii tale și să completezi formularul cu datele solicitate.

4.Confirmă datele tale.

5. În pasul următor, Google va dori să verifice dacă ești cu adevărat proprietarul companiei pentru care dorești să creezi acest cont. Ți se va solicita să alegi o variantă de verificare dintre următoarele:

  • Prin poștă – carte poștală. 

Asigură-te că ai introdus corect adresa, apoi dă click pe trimite. Cărțile poștale sosesc de obicei în maximum 14 zile și conțin un cod de verificare. Până la primirea cărții poștale, nu schimba nimic din datele introduse anterior.

După ce ai primit cartea poștală, conectează-te la contul Compania mea pe Google și dă click pe ”confirmă locația”. Introdu codul de verificare primit și compania ta va fi acum vizibilă pe Google.

În cazul în care nu primești cartea poștală sau ai pierdut-o, poți solicita un nou cod de confirmare. Conectează-te la panou și dă click pe ”Solicită alt cod” pe bannerul albastru din partea de sus a ecranului.

  • Prin telefon

Dacă afacerea ta este eligibilă, atunci opțiunea “verificare prin telefon” va apărea când pornești procesul de verificare. Asigură-te că ai introdus numărul de telefon corect și apoi dă click pe “Verificați prin telefon”. Google îți va trimite un mesaj pe telefon cu codul pe care trebuie să-l introduci.

  • Prin e-mail

Ca și în cazul verificării prin telefon, dacă afacerea ta este eligibilă, îți va fi disponibilă verificarea prin e-mail. Pașii de urmat sunt la fel.

  • Verificare instantanee

Dacă site-ul afacerii tale este deja conectat la Google Search Console, vei putea confirma instantaneu afacerea ta. Conectează-te la Google My Business cu același cont de Gmail cu care ești conectat la Google Search Console. Ca și în celelalte două cazuri, dacă afacerea ta este eligibilă îți va apărea opțiunea de confirmare instantanee.

Odată făcută verificarea prin oricare dintre modalitățile de mai sus, contul tău Google My Business este vizibil acum pentru utilizatori. Tot ce îți rămâne de făcut este să-ți optimizezi cât mai bine contul pentru a fi cât mai atrăgător și mai relevant pentru potențialii tăi clienți. Urmează pașii sugerați de platformă și completează toate informațiile solicitate: programul de lucru, descrierea companiei, fotografii atât din exteriorul locației, cât și din interior, clipuri video etc.

De asemenea, este foarte important să te asiguri că stegulețul de pe Google Maps este poziționat corect, exact în locul unde se afla compania ta. Dacă nu este poziționat corect, îl poți muta manual acolo unde dorești.

Sperăm ca articolul nostru să îți fie de ajutor în crearea contului Compania mea pe Google. Dacă ai întrebări sau sugestii de alte materiale informative, scrie-ne în comentarii.

Dacă ești interesat să afli mai multe despre aspectele care influentează vizibilitatea companiei tale în rezultatele motoarelor de căutare, găsești aici o serie de articole utile cu sfaturi practice și ușor de urmat.