Alegerea unui nume de domeniu potrivit este crucială pentru succesul afacerii. Dacă optezi pentru un nume greșit, schimbarea acestuia poate fi dificilă și îți poate afecta atât reputația, cât și poziția în rezultatele motoarelor de căutare. De aceea, este extrem de important să alegi din start cel mai bun nume de domeniu.

Însă, atunci când ești la început de drum, este greu să îți vină în minte un nume de business atrăgător, potrivit și pentru domeniu.

În acest articol, vom împărtăși toate instrumentele și sfaturile de care ai nevoie pentru a alege cel mai potrivit nume de domeniu, pe care să îl poți înregistra gratuit sau la un preț cât mai bun.

13 Sfaturi practice pentru alegerea numelui de domeniu potrivit

Când pornești un site sau un blog nou, alegerea unui nume de domeniu cât mai potrivit și atrăgător poate fi stresantă, deoarece nu-ți dorești să faci o greșeală.

Pentru a facilita acest proces, am pregătit pentru tine 13 sfaturi practice care sigur te vor ajuta în alegerea unui nume de domeniu de succes. Iată cele 14 aspecte pe care le vom explica în acest articol:

  1. Folosește extensia potrivită
  2. Utilizează cuvinte cheie în numele domeniului
  3. Numele domeniului trebuie să fie cât mai scurt
  4. Numele domeniului trebuie să fie ușor de pronunțat
  5. Alege un nume unic, care să devină brand
  6. Evită folosirea cratimei
  7. Evită literele duble
  8. Lasă loc posibilelor extinderi ale afacerii
  9. Fă un research pentru variantele la care te-ai hotărât
  10. Verifică disponibilitatea numelui ales
  11. Acționează rapid, înainte ca altcineva să-l rezerve
  12. Cel mai bun loc pentru a înregistra un nume de domeniu
  13. Cât costă cumpărarea unui nume de domeniu?

Haide să vedem în continuare, pas cu pas, ce trebuie să ai în vedere pentru alegerea celui mai potrivit nume de domeniu pentru afacerea ta.

1. Folosește extensia potrivită

Există astăzi o mulțime de noi extensii, de la .ro, .com, .net și .org la extensii de nișă precum: .pizza, .photography și chiar .blog.

Ia în considerare locația potențialilor tăi clienți atunci când alegi extensia domeniului. Un domeniu cu extensia .ro, .it sau .fr te poate ajuta să te poziţionezi mai bine în anumite tări, dar îţi pot limita capacitatea de poziţionare la nivel global. Aşadar, dacă te gândeşti să îţi construieşti un site nou sau vrei să te extinzi într-o anumită zonă geografică, ar trebui să iei în considerare acest aspect. 

Pentru afaceri care doresc să se poziționeze la nivel global, recomandăm să se folosească întotdeauna extensia .com.

Deși poate fi tentant să alegi o extensie nouă, care sună bine și descrie foarte bine nișa ta, precum .photography sau .hotel, .com este cea mai credibilă și stabilă extensie din lume. 

Site-urile care conțin această extensie sunt mai ușor de reținut și de scris. În plus, majoritatea telefoanelor au automat un buton .com. și, având în vedere că peste 50% dintre utilizatori navighează pe internet și fac cumpărături online de pe mobil, acesta ar trebui să fie un argument foarte important în alegerea acestei extensii.

2. Utilizează cuvinte cheie în numele domeniului

Cuvintele cheie joacă un rol foarte important. Utilizând cuvinte cheie în numele domeniului, transmiți motoarelor de căutare despre ce este site-ul tău web. Împreună cu un conținut de calitate și o experiență de utilizare bună,  cuvintele cheie te vor ajuta să obții o poziție cât mai bună în Google.

Este foarte greu să găsești disponibil un domeniu bun care să conțină cuvântul cheie dorit. Va trebui să fii creativ și să combini cuvintele cheie cu alte cuvinte pentru a-ți evidenția domeniul. 

Dacă nu știi ce sunt cuvintele cheie și cum să le cauți poți afla din articolul nostru Căutarea şi analiza cuvintelor cheie. Care sunt cele mai potrivite keywords pentru afacerea ta?

3. Numele domeniului trebuie să fie cât mai scurt

Deși cuvintele cheie sunt importante, numele domeniului tău nu trebuie să fie prea lung. Este de preferat să alegi un nume scurt și ușor de reținut. Îți recomandăm să nu depășești 15 caractere. Domeniile mai lungi sunt mai greu de reținut și mai probabil să fie scrise greșit de utilizatori, ceea ce va determina un trafic mai scăzut.

4. Alege un nume de domeniu ușor de scris și de pronunțat

Atunci când alegi numele domeniului, gândește-te că va trebui de nenumărate ori să îl recomanzi potențialilor clienți. De aceea, este foarte important ca acesta să fie ușor de pronunțat și de scris.

Mai mult, vei dori să folosești numele domeniului pentru a crea o adresă de e-mail profesională și atunci ar trebui să fie cât mai ușor de înțeles și de redactat pentru orice ascultător.

5. Alege un nume unic, care să devină brand

Numele de domeniu trebuie să fie unic, astfel încât să poți ieși în evidență în mintea cititorilor. Îți recomandăm să cercetezi alte site-uri din nișa ta și să afli ce nume de domenii folosesc. Nu ai dori să folosești o marcă înregistrată a altcuiva sau să fii acuzat că ai copiat un competitor.

Poți folosi, de asemenea, numele brandului tău. Acesta trebuie să fie unic, atrăgător și ușor de reținut. De exemplu, Amazon.com este mult mai ușor de reținut decât BuyBooksOnline.com.

6. Evită folosirea cratimei

Nu folosi un nume de domeniu cu cratimă. Cifrele sau cratimele pot fi un semn de domenii spam, cu care nu ai dori să fii asociat. De asemenea, domeniile ce conțin cratimă sunt mult mai predispuse la greșeli de scriere din partea urilizatorilor.

Dacă alegi un nume de domeniu cu cratimă, deoarece numele pe care îl doreai era deja luat, atunci utilizatorii tăi vor ajunge cel mai probabil pe site-ul concurentului, dacă uită să introducă cratima.

7. Evită folosirea literelor duble

La fel ca în cazul cratimei, când numele de domenii conțin litere duble există o probabilitate mai mare de a fi scrise greșit, pierzând astfel trafic important. De exemplu, un domeniu precum pressetup.com va fi predispus la scrieri greșite și pierderea traficului.

Evitarea literelor duble va face ca site-ul tău să fie ușor de scris și de reținut.

8. Lasă loc posibilelor extinderi ale afacerii

O mișcare inteligentă este să alegi un nume de domeniu legat de industria/nișa afacerii, pentru a le oferi utilizatorilor o idee despre activitatea ta. Însă, nu ar trebui să-ți  limitezi opțiunile pe termen lung. 

Ca să întelegi exact la ce ne referim, iată un exemplu concret. Un magazin online ar putea alege un nume de domeniu de genul surubelniteonline.ro, dar cu timpul să-și dorească să comercializeze și alte tipuri de unelte. În acest caz, numele domeniului te poate împiedica să atragi clienți interesati și de alte unelte, înafară de șurubelnițe.

De asemenea, mutarea site-ului pe un domeniu nou poate fi un proces frustrant. Dacă nu este făcută corect, această mutare poate cauza pierderea clasamentelor în rezultatele motoarelor de căutare. De aceea, este important să alegi de la început un nume de domeniu flexibil.

9. Fă un research pentru variantele la care te-ai hotărât

Înainte de a înregistra un domeniu, verifică dacă nu există deja o companie cu același nume, cu un nume similar sau care a fost înregistrat ca marcă înregistrată. 

Poți accesa registrul TMview pentru a verifica dacă o anumită denumire este sau nu marcă înregistrată. De asemenea, poți face un research pe Google sau pe rețelele de socializare (Twitter, Facebook, Instagram) pentru a vedea facă numele ales este disponibil sau este deja folosit de o altă companie.

Folosirea unui nume identic sau similar poate genera confuzie, dar poate avea și implicații legale grave.

10. Verifică disponibilitatea numelui ales

În prezent, la nivel mondial există peste 360 ​​de milioane de nume de domenii înregistrate. Acest lucru face ca multe persoane să afirme că cele mai bune nume de domenii sunt deja luate. Căutarea manuală a unui nume de domeniu poate dura o veșnicie. De aceea, s-au inventat instrumente care să îți facă viața mai ușoară.

Poți verifica gratuit dacă numele ales de tine este disponibil aici. Tot de aici poți cumpăra numele domeniului ales.

11. Acționează rapid, înainte ca altcineva să-l rezerve

În fiecare zi, mii de nume de domenii noi sunt înregistrate în toată lumea. Dacă ai găsit disponibil un nume de domeniu care îți place, atunci nu mai aștepta, rezervă-l.

Deoarece numele domeniilor sunt relativ ieftine, recomandăm mereu clienților noștri să acționeze rapid. Dacă te răzgândești mai târziu, îl poți lăsa pur și simplu să expire.

12. Cel mai bun loc pentru a cumpăra un nume de domeniu

Cum îți poți înregistra numele de domeniu și cum poți obține unul gratuit?

Există foarte multe companii care înregistrează nume de domenii web. Este important să alegi cu atenție, deoarece mai târziu poate fi dificil să îți muți domeniul.

Poți înregistra numele tău de domeniu pe platforma noastră. Îți punem la dispoziție peste 500 de extensii, posibilitatea de a crea subdomenii nelimitate, domain lock gratuit, administrare ușoară și reînnoiri flexibile.

De asemenea, fiind la început de drum, vei avea nevoie și de servicii de găzduire web. Dacă optezi pentru unul dintre pachetele noastre de găzduire web, înregistrarea domeniului este gratuită, deci nu va trebui să faci o cheltuială inutilă. 

13. Cât costă cumpărarea unui domeniu?

Costurile pentru cumpărarea unui domeniu web variază între €7,50 şi €37.09 pe an, în funcţie de extensia aleasă (.ro, .com, .co, .org, .net etc).

Poți verifica disponibilitatea numelui și prețul în funcție de extensie pe platforma noastră.

Așadar, dacă ești în căutarea unui nume de domeniu, tot ce trebuie să faci este să parcurgi acești pași. Sperăm ca articolul nostru să îți fie de ajutor.

Dacă ai întrebări sau alte sfaturi pentru cititorii blogului scrie-ne în secțiunea de comentarii.