Crezi că viteza site-ului tău nu este aşa importantă? Mai gândeşte-te. 

O întârziere de o secundă în timpul încărcării paginii produce:

  • Cu 11% mai puține afișări de pagini
  • Scăderea cu 16% a satisfacției clienților
  • Pierderi de 7% în conversii

Câteva secunde în plus ar putea avea un impact uriaș asupra capacității tale de a angaja vizitatori pe site și de a face vânzări. A avea un site rapid este esențial – nu doar pentru a te plasa bine cu Google, ci şi pentru a înregistra un profit cât mai mare.

Iată ce vei afla citind acest articol. Timp maxim de citire: 9 minute

Cum influențează viteza de încărcare a site-ului conversiile

Viteza slabă omoară conversiile. De fapt, 47% dintre consumatori se așteaptă ca site-urile să se încarce în două secunde sau chiar mai puțin, iar 40% vor abandona o pagină care durează trei sau mai multe secunde.

Aceasta înseamnă că, dacă site-ului tău îi trebuie mai mult de trei secunde pentru a se încărca, pierzi aproape jumătate din vizitatori chiar înainte de a ajunge pe site.

În cazul vizitatorilor care decid să navigheze pe site-ul tău, timpul mare de încărcare îi poate descuraja să se mai întoarcă în viitor. Într-un sondaj, 79% dintre clienți au declarat că nu vor reveni pe un site cu performanțe slabe.

În același sondaj, 52% dintre cumpărători au spus că încărcarea rapidă a paginilor este importantă pentru loializarea lor, iar 44% au declarat că împărtăşesc prietenilor experiențe neplăcute de pe un site.

Acest sondaj a descoperit, de asemenea, că o întârziere de o secundă poate scădea satisfacția clienților cu aproximativ 16%.

Unul dintre cele mai bune exemple în acest sens este îmbunătățirea de către Walmart a conversiilor și a veniturilor după creșterea vitezei site-ului.

În timpul analizei inițiale, cei de la Walmart au descoperit că vizitatorii care s-au convertit au primit pagini care s-au încărcat de două ori mai rapid decât vizitatorii care nu s-au convertit.

Acest lucru a arătat că, cu cât o pagină este mai rapidă, cu atât este mai probabil ca un vizitator să facă o achiziție.

La sfârșitul optimizării vitezei site-ului, Walmart a raportat următoarele rezultate:

  • Pentru fiecare secundă de îmbunătățire a vitezei site-ului, au înregistrat o creștere de până la 2% a conversiilor.
  • Pentru îmbunătăţirea vitezei cu fiecare 100 ms, au crescut veniturile incrementale cu până la 1%.

Modul în care viteza de încărcare influențează vizibilitatea site-ului 

Google ia în considerare viteza site-urilor atunci când stabileşte clasamentele, aşadar timpul de încărcare poate determina cât de uşor pot găsi utilizatorii site-ului tău.

Acest lucru este valabil mai ales acum, când Google își extinde Mobile-first indexing. Începând cu decembrie 2017, motorul de căutare a început să plaseze toate rezultatele căutării pe baza versiunilor mobile ale paginilor.

Căutările mobile au depășit căutările pe desktop pentru prima dată în 2015, iar ponderea lor în căutarea generală continuă să crească. Aceasta înseamnă că este în interesul lui Google să furnizeze cele mai bune rezultate ale căutării utilizatorilor de telefonie mobilă. Ei nu doresc să-și direcționeze utilizatorii către site-uri care nu se vor încărca sau nu vor funcționa bine pe dispozitivele lor.

Drept urmare, experiența utilizatorului mobil va juca acum un rol major în clasamentele de căutare – chiar și în rezultatele căutării pe desktop. Acum, paginile sunt indexate și clasificate pe baza experienței pe care o oferă utilizatorilor de telefonie mobilă.

Așadar, dacă doreşti să îţi menţii sau să îţi îmbunătăţeşti poziţia în clasament și vizibilitatea, este esențial să ştii cum să reduci timpul de încărcare a site-ului. Trebuie să ai un site care oferă o experiență rapidă și ușoară pentru utilizator – pe orice browser sau dimensiune a ecranului.

De ce site-ul meu este lent?

Ai efectuat un test de viteză a site-ului și ai constatat că timpul de încărcare este destul de lent. 

Exista o serie de motive pentru care timpul de încărcare a site-ului tău a scăzut. Ar putea fi orice, de la timpul de încărcare a serverului până la dimensiunea imaginii sau numărul de redirecții pe care le ai. Aceasta înseamnă că există mai mulţi pași pe care îi poţi face pentru a îmbunătăți viteza paginii. Vom vorbi imediat despre aceştia,  dar înainte trebuie să ştii exact ce parametrii să urmăreşti. Haide să vedem care este considerat un timp de încărcare bun.

Ce înseamnă o viteză de încărcare a site-ului bună?

Înainte de a începe să lucrezi la optimizarea vitezei site-ului, este bine să îţi stabileşti un obiectiv la care vrei să ajungi. Acest lucru poate fi dificil dacă nu eşti sigur care este viteza acceptabilă a paginii.

Potrivit Google, cea mai bună viteză este de trei secunde. Din păcate, în conformitate cu rezultatele raportului de referință , majoritatea site-urilor nu se apropie de această performanţă.

Într-o analiză a 900.000 de pagini de destinație pe mobil din 126 de țări, Google a constatat că 70% din paginile analizate au necesitat aproape 7 secunde pentru afișarea conținutului vizual. Dintre toate industriile pe care le-au inclus, niciuna nu a avut o medie apropiată de recomandarea dată de Google, de 3 secunde.

Timpul mediu necesar pentru a încărca complet o pagină de destinație mobilă este de 22 de secunde, dar 53% din vizite sunt abandonate dacă un site mobil necesită mai mult de trei secunde pentru a se încărca. În plus, pe măsură ce timpul de încărcare a paginii creşte de la una la zece secunde, probabilitatea ca un utilizator mobil să părăsească site-ul creşte şi ea cu până la 123%.

Acest lucru înseamnă că proprietarii de site-uri, în general, au multă muncă de făcut pentru ca site-urile lor să fie în conformitate cu cerinţele Google.

Aşadar, dacă începi să lucrezi la optimizarea vitezei site-ului tău chiar acum pentru a o aduce la un nivelul recomandat de Google, vei fi cu mult înaintea competitorilor tăi în ceea ce priveşte experienţa utilizatorilor.

Cum să îți optimizezi viteza de încărcare a site-ului în 2020

Există o mulţime de factori care pot influenţa timpul de încărcare al fiecărei pagini din site-ul tău, de aceea este necesar să parcurgi mai mulţi paşi pentru a optimiza viteza şi a îmbunătăţi experinţa uilizatorului.

Iată care sunt cei mai importanţi dintre aceştia, şi cu care ar trebui să începi optimizarea.

  1. Elimină de pe site tot ce este în plus
  2. Optimizează baza de date lunar sau o dată la 2 luni. 
  3. Optimizează imaginile. Poți să le reduci din dimensiune, fără ca acest lucru să le afecteze rezoluția sau calitatea. Poţi folosi EWWW Image Optimizer, tinyPNG sau WP Smush.
  4. Instalează un plugin bun de cache
  5. Foloseste un CDN ( Content Delivery Network)
  6. Încarcă codul javascript în subsolul paginii
  7. Foloseşte compresia Gzip pentru arhivarea site-ului
  8. Alege tipul de server potrivit pentru site-ul tău

Poţi citi mai multe despre paşii necesari optimizării vitezei site-ului tău în articolul nostru Viteza de incarcare a website-ului: cum o optimizezi?

Este foarte important să analizezi situaţia vitezei site-ului tău şi din perspectiva serviciilor de găzduire pe care furnizorul tău ţi le oferă. Este posibil ca, odată cu dezvoltarea site-ului sau a magazinului online, să ai nevoie de un pachet de hosting superior, care să îţi asigure o viteză de încărcare optimă şi o bună funcţionare a site-ului. Iată care ar fi avantajele unui server dedicat.

Vrei viteză de încărcare bună pentru site-ul tău? Optează pentru un server dedicat.

Există trei tipuri de servicii de găzduire: 

  • Găzduire pe servere partajate – împărtășiți anumite resurse precum procesorul, spațiul pe disc și memoria RAM cu alte site-uri găzduite pe același server.
  • Servere VPS – împărtășiți un server cu alte site-uri, dar aveți porțiuni dedicate din resursele serverului. 
  • Servere dedicate – îţi aparţine în totalitate, nu trebuie să împarţi serverul cu nimeni.

Toate site-urile web găzduite pe un server partajat consumă memorie de procesare, lățime de bandă, spațiu pe disc, etc. Desigur, proprietarul serverului ar trebui să se asigure că toate site-urile rulează şi că fiecare site are alocate anumite limite. Ceea ce se întâmplă de fapt este că la un moment dar poţi primi o sancțiune nevăzută de pe server. Ţi se limitează spațiul pe disc, memoria de procesare și lățimea de bandă. Acest lucru te poate afecta odată cu creşterea site-ului tău.

Cum crește un server dedicat viteza de încărcare a site-ului?

Un server dedicat este un server care îţi aparţine în totalitate, spre deosebire de serverele partajate, în care spaţiul fizic de pe server este împărţit cu alţi clienţi ai furnizorului de hosting. Serverele dedicate sunt mult mai performante (mai rapide, mai puternice). Deoarece nu există nici o partajare a serverului, şansele de scurgeri de informaţii sau de hacking sunt deosebit de mici. Companiile mari preferă să îşi găzduiască site-urile pe servere dedicate, deoarece acestea sunt mai potrivite pentru a gestiona traficul ridicat.

Folosind un server dedicat, poţi fi sigur că beneficiezi de o lățime de bandă de 100 MB/s,  adică că vei putea răspunde automat mai rapid solicitărilor utilizatorilor tăi. De asemenea, cu un server dedicat, poţi găzdui orice tip de trafic, respectând, astfel, cu ușurință toate solicitările. Când paginile tale sunt încărcate mai rapid, site-ul web obține o poziţie mai bună în SERP (Search Engine Results Pages).

Dacă vrei să afli mai multe despre serverele dedicate, poţi consulta aici toate pachetele noastre de hosting pe servere dedicate.