Daca te intrebi de ce ajunge emailul in SPAM atunci cand trimiti mesaje catre prieteni sau colaboratori, vei vedea mai jos cele mai frecvente motive.

Emailul a devenit treptat cea mai eficienta cale de comunicare, dupa telefonia mobila. Este o modalitate destul de puternica pentru a-ti atinge publicul tinta si a-ti creste baza de date. Stiai ca aproape 60% dintre utilizatorii care fac cumparaturi sunt influentati de emailurile de marketing? Totusi, devine din ce in ce mai greu ca mesajele trimise sa ajunga in Inbox.

Pe masura ce s-au inasprit masurile de confidentialitate si intimitate in mediul online, emailurile au inceput sa ajunga din ce in ce mai mult in SPAM. Daca si mailurile transmise prin website-ul tau au aceasta problema, nu trebuie totusi sa te impacientezi. Urmarind cateva practici bune, emailurile tale nu doar ca vor ajunge in Inbox, dar vor avea o rata de deschidere mai mare.

In articolul de mai jos vom vedea de ce ajunge emailul in SPAM si ce poti sa faci sa remediezi acest lucru. Asadar, continua sa citesti informatia de mai jos!

De ce este o problema SPAM-ul?

Sunt milioane de emailuri care ajung zilnic in casuta de SPAM. Probabil si tu primesti cel putin unul pe zi. Desigur, majoritatea lor ajung sa fie sterse direct, fara a fi citite. Dar, acest lucru reprezinta o problema pentru companiile care efectueaza campanii de marketing.

Daca si tu ai o companie care isi atinge publicul tinta prin emailuri, atunci orice email ajuns in SPAM reprezinta o pierdere. Poti sa pierzi vanzari sau sa pierzi clienti. Oricum privesti situatia, un email ajuns in SPAM nu poate fi un lucru benefic pentru firma.

Din fericire, exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a tine emailurile departe de casutele SPAM. Mai jos vom parcurge impreuna cateva dintre cele mai frecvente situatii care iti vor raspunde la intrebarea de ce ajunge emailul in SPAM.

De ce ajung emailurile in SPAM? 9 Posibile cauze

Sunt nenumarate motive pentru care un email poate ajunge sa nu fie primit in cauta de Inbox, ci in SPAM. Printre cele mai frecvente motive se numara filtrele anti-spam si cuvintele cheie care le declanseaza.

Mai jos vei vedea care sunt cele mai comune scenarii pentru care un email poate ajunge in spam:

  • persoana careia ii trimiti emailuri le-a marcat ca fiind SPAM;
  • nu urmaresti bunele practici HTML;
  • subiectul emailurilor transmise este inselator sau contine cuvinte declansatoare;
  • nu ai permisiune de a trimite emailuri, din partea destinatarului;
  • in continutul emailului se regasesc cuvinte care declanseaza filtrele anti-spam;
  • nu ai un link de dezabonare;
  • adresa scrisa in campul “De la:” este gresita;
  • nu ati configurat autentificarea emailului;
  • trimiti prea multe atasamente;

Persoana careia ii trimiti emailuri le-a marcat ca fiind de tip SPAM

Se intampla ca uneori chiar destinatarul sa iti marcheze emailurile ca SPAM.

Cu toate ca ai un continut bun, relevant nisei tale, si destinatarul si-a dat consimtamantul pentru a i se transmite emailuri, el poate decide pe parcurs sa le marcheze ca SPAM. Acest lucru se intampla, de obicei, cand destinatarul face curatenie prin Inbox si hotaraste ca emailurile transmise de tine nu mai sunt asa relevante.

Foarte putini destinatari folosesc optiunea de dezabonare dintr-un email. Multi prefera sa marcheze mesajul ca SPAM si sa blocheze primirea emailurilor. Este posibil si sa uite motivul pentru care s-au abonat la un newsletter sau poate au facut o greseala abonandu-se.

Din pacate, motivul de mai sus poate duce la marcarea tuturor emailurilor transmise de domeniul tau ca SPAM. Daca mai multi destinatari marcheaza emailurile tale ca SPAM, atunci orice email transmis de la adresa ta va declansa filtrele anti-spam ale destinatarilor. Acest lucru va duce la transmiterea emailurilor in casuta de SPAM.

Gmail, Outlook, Yahoo si toate serviciile de email care folosesc un algoritm bazat pe AI (Artificial Intelligence) iti vor marca emailurile ca SPAM pentru toti destinatarii. Chiar daca unii destinatari nu ti-au marcat mesajele ca fiind de tip SPAM, acestea vor ajunge cu timpul in casuta de email gresita (nu in Inbox).

Din momentul in care transmiti un email, nu mai poti face cam nimic care sa previna marcarea lui ca email de tip SPAM. Ceea ce poti face din timp este sa te asiguri ca ai un continut foarte bun, orientat catre destinatar, si care urmeaza bunele practici ale transmiterii unui email. Acest lucru poate minimiza marcarea unui email ca spam de catre recipienti, in mod intentionat.

De ce ajunge emailul in SPAM? Nu urmaresti bunele practici HTML

O modalitate buna pentru a evita primirea emailurilor in SPAM este cea prin care transmiteti doar mesaje text. Insa, acest tip de email poate fi o optiune mai putin placuta pentru firmele care doresc sa includa imagini, branding sau alte tipuri de elemente HTML. In general, companiile cu magazine de tip e-commerce se concentreaza mai mult pe acest tip de emailuri.

Desi este mai riscant sa transmiti acest tip de emailuri, exista totusi cateva reguli simple pe care le poti urma, pentru ca emailurile tale sa nu ajunga in SPAM:

  • mentine o formatare curata, mai ales a codului CSS. Incearca sa eviti pe cat de mult posibil folosirea elementelor de tip JavaScript sau Flash. Acestea pot fi detectate de filtrele anti-spam ca fiind vectori pentru atacuri si le vor respinge sau le vor eticheta drept SPAM;
  • verifica-ti continutul. Acesta trebuie sa fie optimizat pentru mobil.Asta inseamna ca fontul trebuie sa fie lizibil pe un ecran mic, imaginile nu trebuie sa fie prea mari, iar butoanele trebuie sa poata fi apasate cu degetul, lejer;
  • presupune din start ca imaginile transmise vor fi blocate de catre clientii de email. Incearca sa nu folosesti informatii importante in elemente de tip media;
  • pastreaza latimea emailului intre 600 si 800 de pixeli – este uficient de mare pentru a putea fi citit cu usurinta, in timp ce se comporta bine atunci cand vine vorba de previzualizarea continutului.

Cel mai indicat este sa incerci sa transmiti emailuri care contin text si sa minimizezi continutul HTML. Formateaza-ti strauctura mesajului astfel incat sa nu fie nici plictisitor, dar nici suprasaturat de elemente HTML.

Subiectul emailurilor transmise este inselator

Linia de subiect a unui email este, in general, cea mai importanta atunci cand transmiti un mesaj. Este destul de evident de ce: pentru ca este prima impresie! Subiectul mesajului transmis influenteaza direct decizia cititorului, de a deschide sau nu emailul.

Atunci cand transmiti un email, este important ca subiectul mesajului sa fie unul care iti atrage atentia. Dar, la fel de important este faptul ca trebuie sa fie onest, nu inselator. Stiai ca peste jumatate dintre destinatari se simt pacaliti atunci cand deschid un email? Asta este din cauza ca subiectul mesajului cu corespunde cu informatia prezentata. Daca destinatarii se simt inselati atunci cand citesc emailul, atunci sunt sanse foarte mari sa il marcheze ca si SPAM.

Ce inseamna un subiect de email inselator?

Cateva exemple de rele practici in acest segment se numara transmiterea emailurilor avand ca Subiect textele de mai jos:

  • Re sau FWD. Nu incepe niciodata subiectul unui email folosind Re: sau FWD: decat daca chiar raspunzi la ceva. De cele mai multe ori emailul tau va fi marcat ca SPAM, deoarece dai impresia destinatarului ca te cunoaste sau ca ati avut o conversatie in prealabil;
  • mesaje personale sau intrebari. Un email cu subiect precum “Ai auzit de….” sau “Am lasat ceva la tine” il lasa pe destinatar intrebandu-se daca il cunosc pe emitent. Desigur, cand vor deschide emailul vor constata ca nu, iar acest lucru ii va supara. Drept urmare, exista riscul ca emailul sa fie marcat ca SPAM;
  • exagerarea continutului. Evita sa pui ca subiect titluri exagerate, care promit un continut si, de fapt, iti ofera altceva. Incearca mereu sa potrivesti continutul cu titlul mesajului si sa nu cresti asteptarile cititorilor.

Ia in considerare si faptul ca Subiectul emailului trebuie sa fie intr-un format profesional. In acest sens, evita folosirea literelor mari (cu CAPS), erorilor de ortografie sau gramaticale. Bunele practici includ folosirea unui verb de actiune la inceput sau punerea unei intrebari interesante legate de continutul la care face referire emailul. Poti incerca chiar sa dai impresia unei urgente in a deschide emailul, dar, fara a fi inselator!

Destinatarul nu ti-a acordat permisiunea de ii transmite emailuri

Daca locuiesti in Romania sau in Uniunea Europeana, sunem siguri ca deja ai auzit de GDPR. Astfel de reguli impun acordul destinatarului de a ii transmite mesaje de tip email. Asta inseamna ca daca ai cumparat o baza de date ce contine emailuri, nu poti pur si simplu sa incepi sa le transmiti notificari. Asta pentru ca, in primul rand, nu este legal. Apoi, aproape sigur majoritatea vor fi marcate ca SPAM.

Nu este suficient sa ai acordul verbal al unei persoane pentru a o inregistra in baza de date. Iti trebuie un acord scris, explicit, prin care utilizatorul este de acord sa primeasca notificari pe adresa lui de email. Acest acord este, in general, sub forma unui disclaimer in procesul de creare a contului/profilului pe website-ul tau. Sigur ca poti sa folosesti si un formular de consimtamant sau pur si simplu o bifa care indica disponibilitatea lor pentru acest tip de marketing.

Desi nu este o practica des intalnita in randul rezidentilor din Statele Unite, acest tip de consimtamant poate fi util pentru orice companie, indiferent de locatia geografica. Daca te-ai intrebat de ce ajunge emailul in SPAM, ei bine, acesta este un lucru in plus de care trebuie sa tii cont, cand transmiti notificari prin email!

In continutul emailului se regasesc cuvinte care declanseaza filtrele anti-spam

Filtrele anti-spam scaneaza continutul emailurilor si decid daca acesta este unul aprobat de catre destinatar sau este un continut de tip SPAM. Daca in textul emailului se regasesc un anumit numar de cuvinte declansatoare, atunci acesta va fi marcat ca SPAM si nu o sa fie trimis in Inbox.

Cateva dintre cuvintele care declanseaza transmiterea emailurilor in casuta SPAM le gasesti mai jos:

  • “Gratuit”;
  • “Cel mai mic pret”;
  • “Castiga bani usor”;
  • “Profit in plus”;
  • “Fara costuri”;
  • multiple semne de exclamare sau simboluri de valuta;
  • cuvinte cu litere mari;
  • cuvinte cu spatii sau punctuatie gresita.

Cele mai multe emailuri de acest tip sunt destinate promovarilor de produse si sunt, deseori, asociate cu emailurile de tip SPAM. Nu te impiedica nimeni sa le folosesti in cadrul emailurilor transmise, dar apoi nu trebuie sa mai ai dubii cu privire la de ce ajunge emailul in SPAM.

Este posibil ca nisa in care activezi tu sa aiba nevoie sa foloseasca aceste cuvinte in cadrul emailurilor. Pentru a rezolva aceasta problema, incearca sa folosesti sinonime si un limbaj variat. Fii creativ!

Nu ai un link de dezabonare

Sunt multe legi care fac referire la linkul de deazbonare, in mediul online. Pe langa faptul ca este neaparata nevoie sa il ai, trebuie sa stii ca te ajuta ca emailul tau sa fie transmis in casuta de Inbox.

Poate ca la inceput poti sa fii putin reticient in a le pune la dispozitie abonatilor o modalitate de a renunta la primirea notificarilor. Te poate speria faptul ca baza ta de date va scadea, iar clientii tai nu vor mai afla de oferte sau noutati. Desi nu pare la prima vedere, optiunea de dezabonare poate avea efectul invers! Prin faptul ca le oferi optiunea de a se dezabona nu faci decat sa pui accent pe faptul ca ai o politica buna si ai incredere ca oferi un continut de calitate.

Privind lucrurile din cealalta perspectiva, neavand un link de dezabonare poate duce la frustrari. Asta va rezulta, pe termen lung, in review-uri negative si o incredere scazuta a brandului tau.

Adresa scrisa in campul “De la:” este gresita

Stiai ca se poate modifica adresa de la care transmiti emailul? Chiar daca tu detii adresa marketing@domeniu.ro, poti modifica adresa astfel incat sa para ca emailul este transmis de la vanzari@altdomeniu.ro. Aceasta practica se numeste spoofing.

In unele cazuri, spoofing-ul nu este intentionat. Se poate intampla ca un plugin pentru formularul de contact folosit in cadrul website-ului tau sa transmita automat emailuri, dar cu o adresa “De la: ” gresita. Poate ca ai uitat sa configurezi scriptul, ori ai tastat gresit unele litere; oricare ar fi cauza, spoofing-ul nu este o practica tolerata de filtrele anti-spam.

Daca emailurile transmise prin intermediul formularul de contact sunt marcate ca SPAM, rezolvarea este destul de simpla. Verifica daca adresa setata in campul “De la: ” din setarile formularului este cea de administrare a website-ului. Atunci cand ai configurat sa iti transmita notificari pe email din formular, ai grija ca adresele “De la: ” si “Catre” sa fie diferite.

Nu ati configurat autentificarea emailului

Un alt lucru pe care trebuie sa il verifici atunci cand te intrebi de ce ajunge emailul in SPAM este modalitatea de autentificare.

Ce este autentificarea emailului?

Daca in urma cu cativa ani nu se prea vorbea de autentificare, atunci cand venea vorba de emailuri, acum securitatea a evoluat si emailurile pot ajunge in SPAM daca nu tii cont de niste reguli.

Autentificarea unui email inseamna ca autorizezi serverul sa transmita mesaje in numele domeniului tau. Spre exemplu, daca ai gazduirea web la thc.ro si folosesti serverul nostru de emailuri, atunci trebuie sa “anunti” acest lucru. Prin inregistrarea unor valori in zona DNS, destinatarul emailurilor va putea avea confirmarea ca emailurile chiar provin de la domeniul tau si nu este un tip de spoofing.

Sunt cateva tipuri de autentificare a emailurilor care sunt folosite la nivel global. DKIM, SPF si DMARC sunt unele dintre cele mai importante. Daca acesta nu sunt configurate sau sunt configurate incorect, emailurile transmise de domeniul tau pot ajunge in SPAM.

In timp de SPF-ul verifica si aproba adresele IP de la care domeniul are voie sa transmita emailuri, DKIM pune la dispozitie o semnatura digitala si o cheie criptata care identifica numele domeniului. Pentru a implementa validarea DMARC, ai nevoie ca SPF si DKIM sa fie configurate si activate pentru domeniu.

Trimiti prea multe atasamente

Atasamentele se numara printre modalitatile cele mai raspundite de a transmite virusi si a infecta calculatoare. De aceea, de multe ori emailurile care contin atasamente pot fi marcate ca SPAM de catre filtre. Este o regula stiuta ca emailurile trebuie sa contina cat mai putine atasamente, mai ales daca este un email de tip newsletter. In situatia in care va fi nevoie sa transmiti astfel de mesaje, asigura-te ca destinatarul stie de acest lucru si ti-a trecut domeniul pe lista adreselor care permit primirea emailurilor.

Daca trimiti pentru prima data un email catre un destinatar si acesta trebuie sa contina un atasament, ia in considerare alternativele. Poti sa folosesti Google Drive sau Dropbox pentru a urca fisierele, fara a mai fi nevoie sa le atasezi emailului. Astfel, scazi riscul ca emailul sa ajunga in SPAM.

Sunt multe motive pentru care mesajele tale ajung in casuta gresita, dar daca te-ai intrebat de ce ajunge emailul in SPAM, ai mai sus cele mai frecvente motive.
Ai intrebari cu privire la transmiterea emailurilor? Lasa-ne un mesaj mai jos, iar noi vom incerca sa te ajutam!