Lansarea unui magazin online presupune multa munca, indiferent de platforma pe care ai ales sa o folosesti. Dar acesta este doar primul pas pe care l-ai facut pentru a intra in lumea virtuala.

Drumul este lung pana cand siteul tau va reusi sa devina cunoscut si apreciat. Poate ca reteta succesului in online nu este aceeasi pentru toata lumea, insa un lucru este cert: sfaturile pe care urmeaza sa ti le oferim reprezinta un punct de plecare important. Asa ca fa-te comod si noteaza-ti care sunt cele mai importante sapte lucruri pe care trebuie sa le faci dupa lansarea unui magazin online!

Creeaza un sitemap XML

Un site care nu este vizibil in Google rateaza atat de multe oportunitati! Este important ca motorul de cautare sa vada toate paginile siteului tau si sa-i inteleaga mai bine structura.

Primul pas in acest sens este sa creezi un sitemap XML. Este valabil pentru orice tip de site, dar mai ales pentru un magazin online abia lansat, care nu beneficiaza inca de linkuri externe. Mai mult, acesta va comunica robotilor lui Google cand si cat de des este actualizat continutul pe site, precum si importanta fiecarei pagini in parte. Odata ce l–ai creat, nu uita sa-l incarci in contul de Google Search Console (despre care vom vorbi putin mai tarziu).

Seteaza contul de Google Analytics

Accesul la contul de Google Analytics este valoros pentru orice site. Acesta iti va oferi informatii care te vor ajuta sa te dezvolti permanent.

In primul rand, aici vei putea consulta date despre vizitatorii tai: locatie, varsta, sex, device folosit etc. In al doilea rand, ti se ofera informatii ce tin de experienta utilizatorilor pe site: numarul de vizitatori, timpul mediu petrecut pe site, numarul mediu de pagini accesate intr-o sesiune, rata de respingere.

Poti vedea care sunt cele mai populare pagini, dar si modalitatile prin care siteul tau ia clickuri (organic, direct, PPC, social media etc.). Daca vrei ca magazinul tau online sa aiba succes, atunci nu poti trece peste acest pas. 

Citeste si 10 valori Google Analytics pe care trebuie să le analizezi constant.

Seteaza contul de Google Search Console

Aceasta platforma iti va permite sa intelegi modul in care Google iti vede siteul. Search Console ar trebui sa fie aliatul tau numarul 1 in activitatea SEO.

Aici poti vedea daca exista probleme cu anumite pagini din site (continut duplicat, erori 404, pagini blocate in robots.txt, erori ce tin de datele structurate etc.). Apoi, vei putea vedea care sunt siteurile care fac trimitere catre tine, precum si cele mai “linkuite” pagini.

Nu in ultimul rand, Search Console iti arata numarul de clickuri si afisari in motorul de cautare, precum si rata de click si pozitia medii.

Seteaza o alerta pe brand in Google

Vrei sa stii ce parere au oamenii despre siteul tau? Cel mai simplu mod de a afla este sa setezi o alerta pe brand in Google.

Vei primi mail de fiecare data cand cineva te mentioneaza, astfel ca vei putea sa simti altfel pulsul pietei si, de ce nu, sa faci schimbari in timp util in cazul in care apar pareri negative sau sugestii.

De asemenea, poti seta alerta si pentru expresiile de cautare care te intereseaza. Astfel, vei putea sa monitorizezi ce face competitia si sa nu ramai niciodata in urma cu cele mai noi trenduri.

Schimba modul in care se formeaza linkurile

Aceasta problema este intalnita, de regula, pe platforma WordPress.

Linkurile generate sunt de tipul site.ro/?p=120, ceea ce te poate incurca atat din punct de vedere SEO, cat si user experience. In momentul in care robotii lui Google scaneaza sitemapul XML despre care am vorbit mai sus, acestia intalnesc, practic, lista cu linkuri din site.

Daca acestea nu sunt personalizate, nu au niciun indiciu despre ce se vorbeste in paginile din site. De aceea, este bine ca denumirea lor sa fie reprezentativa. Spre exemplu, pe o pagina unde vinzi trandafiri, poti avea un link de tipul site.ro/buchete-de-trandafiri. Astfel, si utilizatorii vor tine minte mult mai usor un astfel de link, iar data viitoare il pot accesa direct.

Lucreaza la meta taguri

Lansarea unui magazin online trebuie sa aiba in vedere si meta tag-urile.

Meta tagurile reprezinta cartea de vizita a siteului tau in Google. Cand utilizatorii realizeaza o interogare in functie de anumite cuvinte cheie, motorul de cautare returneaza pagini cu rezultate.

Competitia este mare, iar fiecare click este valoros. Printre atat de multe siteuri care ofera aceeasi gama de produse, tu prin ce te deosebesti? Realizeaza un research de cuvinte cheie, verifica cum cauta oamenii produsele pe care le oferi si foloseste-le in meta taguri.

In felul lor, atat meta titlul, cat si meta descrierea sunt factori de ranking. Meta titlul este factor direct, iar meta descrierea te ajuta sa urci in Google in mod indirect. Gaseste mesaje care sa influenteze rata de click pentru a-ti maximize sansele de a urca in SERP (search engine results page).

Lucreaza la continut

Trebuie sa retii ca atunci cand iti deschizi un magazin online nu vinzi doar niste produse, ci o intreaga experienta.

Spune-ti povestea! Creeaza o pagina de blog, adauga descrieri pentru fiecare produs si categorie in parte. Fii original! Daca integrezi si cuvinte cheie de interes, cu atat mai bine – motorul de cautare va intelege mai bine ce vinzi si te va clasa mai bine in paginile cu rezultate.

Invata mai multe despre alegerea celor mai potrivite cuvinte cheie aici, iar daca ai nevoie, poti alege si o gazduire web rapida!