Black Hat SEO este o practică folosită adesea de companiile care doreau să obţină o poziţie bună în rezultatele motoarelor de căutare, repede şi fără prea mult efort. Între timp, motoarele de căutare şi-au rafinat foarte mult algoritmii, astfel încât aceste practici sunt identificate şi penelizate. Află din acest articol ce este Black Hat SEO, care sunt tehnicile folosite şi de ce ar trebui să eviţi această practică. 

Cuprins

Ce este Black Hat SEO?

Black Hat SEO este o practică care contravine regulilor stabilite de motoarele de căutare, folosită de unele companii pentru a obţine o poziţie cât mai bună în căutări. Această practică neloială nu rezolvă problema utilizatorului şi, de aceea, site-urile care o utilizează sunt taxate de cele mai multe ori de motoarele de căutare. Printre cele mai frecvente tehnici folosite sunt: înghesuirea de cuvinte cheie, deghizarea conţinutului sau cumpărarea de linkuri.

A avea o poziţie bună în rezultatele motoarelor de căutare este vital pentru orice companie, însă există tehnici bune şi tehnici negative prin care poţi face optimizarea SEO. Black Hat este o metodă nepotrivită, deoarece, în loc să rezolve problema utilizatorului şi să îşi câştige pe merit o poziţie fruntaşă,  site-ul încearcă să fenteze algoritmii motoarelor de căutare. De aceea, utilizarea pe termen lung a acestor tehnici poate dăuna foarte grav prezenţei site-ului tău pe motoarele de căutare. 

Află mai multe despre cum funcţionează motoarele de căutare şi care sunt factorii care pot îmbunătăţi optimizarea SEO!

Black Hat SEO vs White Hat SEO

Algoritmii motoarelor de căutare s-au îmbunătăţit tot mai mult de-a lungul timpului, astfel încât să poată detecta practicile de tipul Black Hat SEO. De aceea, este recomandat să eviţi astfel de tehnici de optimizare SEO şi să utilizezi în schimb White Hat SEO, care este o metodă mult mai bună şi etică, deoarece respectă termenii şi condiţiile stabilite de motoarele de căutare. White Hat SEO include crearea de conţinut de calitate şi oferirea unei experienţe de utilizare mai bună pentru vizitatorii site-ului tău.

Tehnici de Black Hat SEO

Înghesuiala de cuvinte cheie

Această practică se referă la umplerea conţinutului paginilor cu cuvinte cheie irelevante în încercarea de a manipula poziţionarea site-ului în rezultatele căutărilor. Adăugarea de cuvinte cheie acolo unde nu este cazul creează o experienţă de utilizare negativă pentru vizitatori. De asemenea, poate cauza indexarea paginilor respective pentru interogări irelevante pentru afacerea ta.

Exemple (conform Google): liste de numere de telefon, liste de oraşe sau state pentru care site-ul respectiv vrea să fie indexat, repetarea obsesivă a aceloraşi cuvinte sau fraze astfel încât textul nu mai este natural.

Deghizarea conţinutului – Cloaking

Tehnica deghizării presupune afişarea unui tip de conţinut utilizatorului şi altui tip de conţinut motoarelor de căutare. Această practică este folosită de site-urile care vor să fie indexate pentru cuvinte cheie irelevante pentru conţinutul lor pentru a evita să fie depistate ca spam de roboţii motoarelor de căutare. 

Iată ce spune, pe scurt, Google despre Cloaking:

Nu există cloaking de tip white-hat, iar Google ia măsuri serioase împotriva acestei tehnici, deoarece este manipulatoare şi reprezintă o experienţă neplăcută pentru utilizatori. Există cazuri în care poţi servi conţinut diferit în funcţie de adresa IP sau stringul User-Agent, dar, chiar şi atunci, n-ar trebui să tratezi Googlebotul în mod diferit faţă de utilizatorii umani. Geolocaţia şi redirecţionarea mobilă sunt considerate practici prietenoase. Cât timp serverul nu conţine un cod special care caută intenţionat Googlebotul sau adresa IP a acestuia totul ar trebui să fie în regulă.

Poţi afla mai multe despre Cloaking din acest video cu Matt Cutts – Directorul Departamentului de Calitate a Căutării, Google.

Redirecţionări înşelătoare

Redirecționarea este actul de a trimite un vizitator către o altă adresă URL decât cea pe care a solicitat-o ​​inițial. Există multe motive întemeiate pentru a redirecționa o adresă URL către alta, cum ar fi atunci când îţi muţi  site-ul către o nouă adresă sau comprimi mai multe pagini într-una singură.

Există unele redirecţionări care doresc să înşele motoarele de căutare, exact ca în cazul cloakingului. Această practică nu este acceptată de Google, deoarece încearcă să afișeze conținut diferit utilizatorilor și Googlebotului și poate duce un vizitator în altă parte decât acolo unde intenţionează să ajungă.

Conţinut de slabă calitate

Este acel tip de conţinut care nu aduce plus valoare pentru utilizator. În această categorie intră: copierea de texte de pe alte site-uri, adaugarea de cuvinte cheie invizibile în paginile site-ului, tehnici de tipul “momeşte şi schimbă”.

Aceaste metode dădeau rezultate în urmă cu câtiva ani, însă Google a realizat mai mulţi algoritmi care depistează şi penalizează site-urile care încă apelează la aceste “artificii”. 

Modalitatea de adăugare a textului invizibil pe site se referă la inserarea unor cuvinte cheie scrise cu aceeaşi culoare ca fundalul, astfel încât ele să nu fie vizibile pentru vizitatori, dar paginile să fie indexate în motorul de căutare în functie de acestea.

Tehnica “momeşte şi schimbă” presupune crearea de conţinut în jurul unei teme pentru care vrei să fii indexat în Google. O dată ce pagina obţine o poziţie bună în căutări, conţinutul este schimbat cu altul. Această metodă creează o experienţă extrem de neplăcută pentru utilizator, deoarece conţinutul pe care se aşteaptă să-l găsească pe pagina respectivă nu mai există.

Linkuri plătite

Google taxează aspru cumpărarea sau vânzarea de linkuri: „Orice link destinat să manipuleze poziţionarea unui site în rezultatele căutării Google poate fi considerat ca făcând parte dintr-o schemă de legături și reprezintă o încălcare a Ghidurilor pentru webmasteri Google.” Aceasta poate include şi acordarea de produse gratuite din magazinul tău online în schimbul unor linkuri. Matt Cutts recomandă consultarea regulamentului FTC.

Comentarii spam ce conţin linkuri

Aşa cum îi spune şi numele, această practică se referă la linkurile de tip spam adăugate în comentarii pe diverse bloguri. Deşi tot mai puţin întâlnită astăzi datorită perfecţionării algoritmilor motoarelor de căutare, există totuşi programe care postează automat comentarii cu linkuri. Aşadar, dacă administrezi un blog, un forum sau o comunitate online, ai grijă ca secţiunea de comentarii să nu fie spamată. Motoarele de căutare precum Google vor elimina din lista de rezultate paginile care conţin astfel de comentarii spam. Folosirea instrumentelor anti-spam, precum instrumentul gratuit reCAPTCHA de la Google, este o modalitate de a atenua riscul de conținut generat de utilizatorii de spam.

Fermele de linkuri şi reţetele de bloguri

Reprezintă colecţii de site-uri care au ca scop exclusiv construirea de link-uri. Fiecare site web face legături către site-ul sau site-urile pe care doreşte să le plaseze mai sus în rezultatele căutărilor. Motoarele de căutare clasifică site-urile web analizând, printre alți factori, şi numărul de link-uri care indică site-ul respectiv. Black Hat SEO exploatează acest lucru prin utilizarea fermelor de link-uri şi a reţelelor de bloguri pentru a umfla numărul de backlinkuri pentru un anumit site. 

De ce ar trebui să eviţi folosirea Black Hat SEO?

Deşi practicile Black Hat SEO nu sunt ilegale, acestea încalcă normele stabilite de motoarele de căutare. Aşadar, utilizând aceste tehnici îţi asumi riscul de a fi aspru pedepsit. Penalizările constau în declasarea în rezultatele căutărilor sau chiar eliminarea completă a site-ului. Acest lucru duce la scăderea drastică a traficului şi, automat, a clienţilor.

Pe parcurs ce motoarele de căutare s-au perfecţionat în identificarea tehnicilor de Black Hat SEO, este tot mai greu să foloseşti această practică fără a fi prins şi penalizat. În plus, aceste metode de SEO nu satisfac nevoile potenţialilor tăi clienţi.

Cum să eviţi practicile de tipul Black Hat SEO?

După cum am văzut, Black Hat SEO este o practică riscantă, care nu poate avea rezultate pozitive pe termen lung. Iată cele mai bune metode prin care poţi evita folosirea acesteia:

  • Tratează utilizatorii şi motoarele de căutare în acelaşi fel, evitând tehnici precum cloaking sau redirecţionarea înşelătoare. Concentrează-te pe rezolvarea problemelor utilizatorilor şi crearea unei experienţe de navigare cât mai plăcute pentru vizitatorii tăi. 
  • Scrie conţinut de bună calitate, în care să nu înghesuieşti o mulţime de cuvinte cheie. Nu copia texte de pe alte site-uri. Consultă regulamentul pentru conţinut de la Google
  • Nu cumpăra şi nu vinde linkuri. Reţine că sunt considerare practici Black Hat SEO şi linkurile obţinute prin acordarea de produse.
  • Evită configurarea unei rețele de bloguri private în scopul obținerii de linkuri. Diferențiază-te de concurenţă prin conţinut de calitate, astfel încât oamenii să se conecteze la site-ul tău în mod natural, nu prin practici neloiale care doar păcălesc motoarele de căutare. Pe termen lung, nu vei obţine nimic bun.
  • Fii la curent cu instrucțiunile pentru webmasteri, astfel încât să poți evita tacticile de Black Hat interzise de motoarele de căutare. Iată regulamentele Google şi Yahoo.

Spre deosebire de Black Hat, White Hat este o abordare mult mai bună de optimizare SEO pe termen lung. Aşadar, menţine o relaţie cât mai bună cu motoarele de căutare. În fond, acestea ne ajută să obţinem trafic şi clienţi.

Ai nevoie de o strategie SEO? Dacă nu eşti mulţumit de poziţia site-ului tău în căutări, atunci poate ar fi o idee bună să contactezi o companie care oferă serviicii de SEO. Echipa noastră te poate ajuta să îţi îmbunătăţeşti poziţia în Google şi să atragi trafic organic crescut şi relevant pentru afacerea ta.

Afla mai multe sau contactează-ne aici