Campaniile de Black Friday au devenit deja o traditie si in Romania. Indiferent ca vorbim despre electronice, electrocasnice si piese de mobilier sau de haine, produse de frumusete sau chiar alimente, site-urile se aglomereaza cat ai spune “reduceri”.

Practic, Black Friday da startul promotiilor si reducerilor din sezonul de iarna, culminand, bineinteles, cu sambata dinaintea Craciunului, cand cumparaturile online ating punctul maxim al anului.

Ca business, este important sa stii cum sa profiti de aceasta oportunitate nu doar ca oferta de produse, ci si ca experienta virtuala pe care o oferi utilizatorilor. Multe site-uri nu sunt pregatite pentru o crestere substantiala de trafic. Implicit, multi uita sau nu stiu ca planul de hosting trebuie adaptat unor noi cerinte. Ca atare, fie au adevarate probleme cu viteza de incarcare, fie le pica site-ul.

Te-ai pregatit saptamani, poate chiar luni intregi pentru reducerile de Black Friday, ar fi pacat sa ratezi aceasta oportunitate din cauza unei probleme pe care o poti rezolva in doar cateva minute. Iata ce este de facut!

Discuta cu firma de web hosting cu care colaborezi

Nu este prima data cand iti spunem ca este important sa beneficiezi de suport pentru gazduire web 24/7.

Iata una dintre situatiile in care poate fi necesar sa contactezi echipa de asistenta tehnica. Un specialist va putea sa-ti spuna daca planul de web hosting actual este pregatit sa sustina o crestere substantiala de trafic sau este nevoie de un upgrade de resurse.

Ultimul lucru pe care ti-l poti dori este ca site-ul sa pice intr-una dintre cele mai importante zile din an pentru businessul tau. Mai mult, exista o garantie de uptime care te poate despagubi in cazul in care iti pica site-ul? Si, nu in ultimul rand, compania foloseste tehnologia LiteSpeed sau oricare alt software asemanator care sa te asigure ca site-ul tau se comporta impecabil chiar si cand cantitatea de trafic atinge punctul maxim?

Securitatea inainte de toate

Perioada reducerilor de Black Friday nu este doar despre vanzari, ci si despre consolidarea increderii cumparatorilor in brandul tau.

Daca nu ai aflat inca, specialistii avertizeaza de cativa ani buni asupra faptului ca atacurile cibernetice cresc in aceasta perioada a anului si este necesar sa fie luate masuri de securitate suplimentare pentru a nu exista probleme de nicio parte. Compania de hosting cu care colaborezi poate sa te ajute in acest sens.

In primul rand, trebuie sa te asiguri ca ai un certificat SSL instalat. La THC.ro, acesta este oferit gratuit pentru orice pachet de gazduire web achizitionat, insa la alte companii este necesar sa-l cumperi separat. Acest sistem de autentificare si criptare te va asigura ca informatiile sunt transferate in siguranta. Ca sa verifici daca este instalat, verifica daca exista un lacatel in bara de adresa. Un triunghi cu semnul exclamarii, langa care scrie Not secured inseamna ca inca nu detii un certificat SSL.

Protectia DDoS si filtrul spam (filtrul impotriva mesajelor de tip spam si a virusilor) joaca, de asemenea, un rol foarte important in toata aceasta ecuatie. Am dezvoltat pe larg acest subiect in articolul Site-ul tau este in siguranta in fata atacurilor DDoS?

Fara sa intram in prea multe detalii, afla ca atacurile DDoS se manifesta prin afluxuri mari de trafic trimise catre server in scopul a sufoca sistemul si pentru a-i perturba capacitatea de a opera. Daca site-ul tau este victima unui astfel de atac, atunci el nu mai poate fi accesat si poate dura zile sau poate chiar saptamani pana isi revine. Echipa noastra tehnica ia constant masuri in acest sens tocmai pentru ca aceste atacuri sunt cat se poate de serioase si, din nefericire, din ce in ce mai frecvente. In special in aceasta perioada, numarul hackerilor care ataca site-urile pentru a extrage date personale si de afaceri creste, asa ca o astfel de masura este esentiala.

Asigura-te ca site-ul este mobile-friendly

Majoritatea cumparaturilor de Black Friday vor fi facute de pe telefonul mobil. Asa cum arata un raport realizat de GPeC, 23% din populația Romaniei a facut cumparaturi online in 2019, ceea ce inseamna ca sectorul de e-commerce a depasit pragul de 4,3 miliarde de euro. Mai este loc de crescut, insa 23% este un procent de luat in considerare si pentru care merita sa iei masuri.

Pentru a afla daca totul este in regula sau trebuie sa aduci imbunatatiri, poti folosi tool-ul gratuit de la Google – Mobile Friendly Tool. Aici ti se vor oferi si solutii la problemele pe care site-ul tau le are.