Scroll to top
© 2020, THCServers SRL THC.ro , Toate drepturile rezervate.
Share

Cum poţi creşte traficul site-ului tău prin SEO şi content marketing? 10 tehnici aplicabile imediat


Florea Dan - decembrie 5, 2019 - 0 comments

O mare provocare pentru orice afacere este să te asiguri că atunci când oamenii caută un produs sau serviciu precum cele oferite de tine, vor accesa site-ul tău, și nu pe cel al unui concurent.

În acest articol îţi vom arăta cum să creşti traficul site-ului tău gratuit, fără publicitate plătită sau alte metode costisitoare, fără să înghesuieşti cuvinte cheie în textele site-ului crezând că această practică îţi va aduce o poziţie bună în căutări şi, automat, mai mulţi vizitatori.

Iată 10 tehnici pe care le poţi aplica chiar de mâine pentru a-ţi creşte traficul organic gratuit,  într-un mod eficient şi cu rezultate pe termen lung:

1. Optimizează conţinutul site-ului pentru cititori, nu pentru motoarele de căutare

În primul rând, defineşte-ţi publicul ţintă (buyer persona)  astfel încât să ştii cui te adresezi şi ce anume trebuie să transmiţi. Prin crearea de conținut educațional de calitate, care rezonează cu nevoile potenţialilor tăi clienţi, îți vei îmbunătăți în mod natural şi optimizarea SEO.

Identifică principalele probleme ale publicului tău și cuvintele cheie pe care le utilizează în interogările de pe motoarele de căutare. Optimizarea doar pentru motoarele de căutare este inutilă, deoarece tot ce vei obţine va fi o înghesuială de cuvinte cheie, care nu sună natural şi nu reuseşte să convingă publicul. În plus, în ultimii ani, motoarele de căutare şi-au rafinat mult algoritmii pentru a genera rezultate cât mai relevante pentru utilizatori.

Încearcă să satisfaci nevoile publicului tău şi, automat, vei mulţumi şi motoarele de căutare.

Află mai multe despre Ce este SEO şi cum funcţionează motoarele de căutare.

2. Publică în mod regulat conţinut nou pe blog

Conţinutul publicat pe blog este cea mai eficientă metodă de a-ți creşte traficul organic. Îţi permite să publici mult mai mult conţinut decât pe paginile de site, să abordezi în profunzime subiecte de interes şi să îţi adaptezi mesajul special pentru publicul tău ţintă. Cu toate acestea, conţinutul trebuie să fie de bună calitate, să fie scris corect, fără greşeli gramaticale, fără a fi copiat de pe alte site-uri şi fără a fi spam. De exemplu, dacă produsele pe care le vinzi necesită asamblare, explică pe blog cum se poate face cât mai simplu acest lucru, adaugă poze, video sau alte elemente vizuale care să ajute utilizatorul să înţeleagă.

Iată aici un astfel de blog post: https://blog.santafixie.co.uk/how-to-assemble-fixie-bike/

3. Conectează-te la blogosferă

Blogosfera românească reprezintă totalitatea blogurilor scrise în limba română, formând o rețea și cuprinzând bloguri din toate domeniile. Se estimează că numărul acestora este în jur de 20.000. 

Identifică blogurile din domeniul tău. Lasă-le comentarii la articole. Fă trimiteri către aceste bloguri în blogul tău. În mod reciproc, este posibil ca acestea să facă acelaşi lucru, trimitând utilizatori noi pe site-ul tău.

4. Foloseşte long-tail keywords 

Nu opta doar pentru cele mai populare cuvinte cheie din nişa ta. Desigur, cuvintele cheie puternice sunt importante, dar există şi o mare concurenţă în cazul acestora. Foloseşte în subtitluri şi în conţinutul articolelor tale cuvinte cheie mai lungi şi specifice pentru produsul sau serviciul tău (long-tail keywords).  În timp, Google și alte motoare de căutare vor identifica site-ul sau blogul tău ca destinație pentru subiectul respectiv, iar în schimb îi vor oferi o poziţie bună în rezultate, ajutând posibilii clienţi să te găsească.

Nu uita: Rankingul pe Google înseamnă deținerea unei sfere de influență pentru un anumit subiect de nișă. De exemplu, acest articol este destinat celor care doresc să afle informaţii specifice despre creşterea traficului organic. Nu vizăm fiecare cuvânt cheie legat de SEO.

5. Optimizează meta descrierile

Meta titlul, adresa URL și meta descrierea sunt cele trei elemente cheie pentru o pagină web sau un articol optimizat. Este simplu, dar eficient. De fapt, toți factorii SEO on-page sunt importanți, dar prin meta descrieri îi poţi transmite exact lui Google despre ce este vorba în pagina respectivă.

Există o mulţime de programe sau pluginuri pe care le poţi folosi pentru a-ţi uşura munca: pluginul Yoast SEO pentru WordPress, SEO HubSpot, Ahrefs etc. 

6. Foloseşte linkuri interne

După ce ai creat un set de articole care să acopere teme complementare, leagă toate aceste articole între ele prin linkuri interne. Astfel vei menţine vizitatorul cât mai mult timp pe site, iar acest lucru te ajută să îţi creşti poziţia în căutări. 

De fapt, este recomandat să gândeşti de la început temele pe care le vei aborda sub forma unei scheme. De exemplu, scrie un articol general despre un subiect de interes pentru publicul tău, apoi publică alte câteva articole în care să dezvolţi, să aprofundezi fiecare subcapitol din articolul scris iniţial. Leagă toate aceste articole între ele prin linkuri interne.

Fii atent, însă. Prea multe linkuri interne pot da impresia de spam.

Cei de la HubSpot au un proces numit Topic Clustering, pe care îl descriu în acest video.


7. Obţine cât mai multe linkuri inbound (link building)

Link buildingul este procesul de construcţie de link-uri. Prin acest proces, se creează link-uri de tipul inbound (link-uri care trimit către site-ul tău din alte locaţii de pe internet). 

Google acordă prioritate site-urilor care au multe link-uri inbound, în special de pe alte site-uri de încredere. Poţi face link building gratuit scriind articole pe care să le trimiti unor site-uri sau blog-uri de interes pentru publicul tău, pe care acestea să le publice în schimbul unor link-uri către site-ul tău. Cu cât vei avea mai multe link-uri inbound , cu atât site-ul tău va fi mai bine poziţionat în căutări, deoarece îi va creşte automat gradul de relevantă. 

8. Fă-ţi cunoscut site-ul

Pentru a creşte traficul, poţi pur şi simplu să pui linkul site-ului tău peste tot unde îţi este permis: pe blogul personal, pe contul tău de LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter. De asemenea, angajaţii tăi sunt cei mai buni ambasadori. Roagă-i să insereze linkul site-ului în profilurile lor sociale.

Dacă oamenii vin de pe social media și își petrec timp pe site-ul tău, acesta este un semnal puternic pentru Google, considerând conținutul tău relevant, util și interesant pentru utilizatori.

9. Fii cât mai prezent pe reţelele social media

Publică cât mai des conţinut interesant pentru publicul tău pe reţetele de socializare. Astfel, vei creşte vizibilitatea brandului, dar vei aduce şi un număr semnificativ de vizitatori pe site. Adaugă în blogul tău butoane de share pentru a facilita viralizarea conţinutului tău. Cu cât mai multe share-uri, cu atât mai mult trafic gratuit pe site.

10. Utilizează date şi statistici pentru a optimiza rezultatele

Integrează şi foloseşte Google Analytics sau alte instrumente de SEO pentru a urmări vizitatorii site-ului și blogului tău. Vezi de unde provine traficul tău, ce cuvinte cheie folosesc vizitorii tăi, care sunt cele mai vizitate pagini, care este timpul petrecut pe site-ul tău, care sunt paginile din care vizitatorii părăsesc site-ul. Astfel, îţi vei putea adapta şi optimiza conţinutul astfel încât să obţii rezultate din ce în ce mai bune.

Ai nevoie de ajutor pentru a-ți creşte traficul pe site? Echipa noastră te poate ajuta să îţi îmbunătăţeşti strategia de SEO şi content marketing pentru a fi mai bine poziţionat în Google şi a atrage mai mult trafic organic.

Afla mai multe sau contactează-ne aici

Related posts

Post a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *