În articolul Ce este un plan de întreținere a serverelor am vorbit despre ce este un plan de întreținere a serverelor.

În acest articol vom vorbi despre cum poate fi întocmit acesta.

Întocmirea unui plan de întreținere a serverului

Un bun punct de plecare este să clasificați activitățile de întreținere în funcție de ceea ce încercați să realizați cu activitatea pe care o desfășurați și să vă îndreptați spre targetul dumneavoastră.

Acest articol va fi împărțit în trei secțiuni.

În primul rând, ne vom concentra asupra acțiunilor pe care trebuie să le întreprindeți pentru a putea reacționa atunci când apare o situație de urgență, numiți-l un plan de intervenție de urgență. 

Acesta include pași precum obținerea de alerte atunci când există o situație de urgență și posibilitatea de a restabili rapid serverul atunci când ceva nu funcționează așa cum ar trebui.

În al doilea rând, vom lua în considerare pașii necesari pe care trebuie să-i îndepliniți pentru a preveni apariția urgențelor în primă instanță. 

Spre exemplu, puteți efectua proactiv verificări de securitate, analiza statisticile de performanță și verifica rata de utilizare a resurselor serverului.

În ultimul rând, vom analiza unele acțiuni care au rolul de a acționa ca o asigurare pentru situațiile în care veți întâmpina o problemă pe server.

Aceste activități, inclusiv verificarea copiilor de rezervă și efectuarea verificărilor de eșec, vă vor asigura că puteți restabili rapid serverul în cazul în care apare nevoia.

Probleme cu capacitatea de stocare a serverului și cererea utilizatorului

Serverul dumneavoastră nu este construit pentru a gestiona o cerere nelimitată:

Acesta are o limită de stocare. Există situații în care cererea poate crește în mod neașteptat, poate cineva a trimis un e-mail extrem de popular către un milion de oameni sau ceva de pe rețelele de socializare poate declanșa cererea. Acest lucru poate provoca supraîncărcarea memoriei, hard disck-uri care nu pot răspunde și un server care nu reușește să susțină paginile web.

În mod similar, în medii care folosesc găzduire partajată, unii utilizatori pot rula aplicații care atrag o cantitate enormă de resurse. De fapt unii utilizatori pot abuza în mod intenționat de resursele serverului fără să observe cantitatea de încărcare a serverului pe care o generează.

În cele din urmă, supraîncărcarea serverului poate fi cauzată uneori și de erori de codificare. Scripturile care nu sunt bine scrise pot provoca scurgeri de memorie, dar și alte probleme cu resursele serverului. 

Ca parte a planului dumneavoastră de întreținere a serverului, trebuie să fiți atent atât la scripturi cât și la utilizatorii care exploatează mai mult decât ponderea lor necesară, obișnuită din resursele serverului, urmărind simultan utilizarea excesivă a serverului.

Atacurile asupra serverului și softurile malware

În ziua de azi atacurile asupra serverelor au o frecvență incredibil de ridicată. Acestea pot avea, de cele mai multe ori forme diferite. De exemplu, roboții pot încerca să forțeze intrarea în server, iar miile de interogări simultane pe care le implică acest lucru vor cauza probleme în ceea ce privește capacitatea de stocare. 

Un atac reușit poate duce la acces neautorizat în serverul dumneavoastră.

Softurile de tip malware reprezintă o altă amenințare, injecțiile de software prin vulnerabilități nedezvăluite și neprotejate pot permite hackerilor să intre în serverul dumneavoastră oferind din nou acces neautorizat și, eventual, acest lucru ducând la utilizarea serverului dumneavoastră ca loc de desfășurare a activităților necesare pentru a putea desfășura atacuri asupra altor servere.

Pe lângă riscurile de acces neautorizat, pierderi de date și probleme legate de capacitatea de stocare, aceste atacuri pot duce la pierderea reputației; cu alte cuvinte, serverul dumneavoastră poate fi exclus din rezultatele oferite de motoarele de căutare și veți constata că traficul dumneavoastră scade brusc. 

De aceea trebuie să acordați atenție atacurilor ca parte a planului de întreținere.

Erori și fail-uri

Serverele reprezintă o categorie de dispozitive care sunt extrem de conectate, atât intern, cât și hardware și extern. Fiți atent la problemele rețelei, inclusiv la conexiunile întrerupte la backend-urile bazei de date sau alte aplicații pe care se bazează serverul dumneavoastră.

Hardware-ul este un alt punct pe care trebuie să-l urmăriți, asigurați-vă că volumul dumneavoastră RAID rămâne în parametrii sănătoși și urmăriți indicatorii cheie, cum ar fi temperatura procesorului și a șasiului. În cele din urmă, dacă o sursă de alimentare redundantă eșuează – înlocuiți-o imediat.

În esență trebuie să monitorizați statisticile serverului pe toate nivelurile: traficul de rețea, utilizarea, încărcările, dar și multe altele, astfel încât să puteți observa când ceva neobișnuit se întâmplă. 

Abia atunci poți investiga mai departe.

Cu toate acestea, ajută să ai un plan pe care să îl poți pune în aplicare atunci când observi o situație de urgență în curs de dezvoltare.

Mentenanța preventivă: cheia pentru a evita problemele

Până acum am subliniat subiectele pe care trebuie să le acoperiți atunci când monitorizați sau pentru a putea monitoriza problemele emergente, dar prevenirea este o alternativă mult mai bună decât a încerca să găsești soluții pentru probleme.

Din nou, pașii pot fi ușor diferiți în funcție de serverul pentru care îi folosiți, dar haideți să aruncăm o privire asupra mentenanței preventive pe care o puteți adăuga la planul de întreținere a serverului, serverul în cauză este un server de baze de date.

Defragmentarea și verificarea indexurilor și a integrității

Bazele de date implică un volum enorm de operațiuni de citire și scriere, care în mod firesc trebuie gestionate rapid, ca urmare, o bază de date poate fi fragmentată.

Ștergerea interogărilor poate duce în special la fragmentare, motiv pentru care este important să optimizați în mod regulat tabelele din baza de date pentru a reduce fragmentarea care provoacă probleme de performanță și care reduce spațiul liber disponibil.

De asemenea planul dumneavoastră preventiv de întreținere a serverului ar trebui să facă în mod regulat o analiză a indexului, optimizând indexurile de care MySQL depinde atât de mult. MySQL are o funcție de analiză pe care ar trebui să o executați lunar pentru a vă asigura că MySQL poate găsi întotdeauna rapid date.

Analizați fluidizarea indexurilor și vă veți asigura că sarcinile sunt executate rapid.

Integritatea bazei de date poate fi o problemă, deoarece MySQL pierde uneori evidența seturilor de date ca urmare a prăbușirii bazei de date și a altor erori de aplicație. Verificările săptămânale ale integrității bazei de date pot împiedica eșecul interogărilor, deoarece MySQL oferă posibilitatea de remediere a erorilor.

Verificați spațiul de stocare și health-ul disk-ului

La fel ca integritatea bazei de date, nu puteți lua starea de health a diskului ca fiind garantată.

Asigurați-vă întotdeauna că verificați jurnalele serverului, deoarece acolo veți găsi notificări despre erori legate de HDD și RAID. Aceste erori oferă o indicație a unui volum RAID în creștere sau a utilizării spațiului de stocare, oferindu-vă posibilitatea de a înlocui o unitate înainte ca aceasta să devină cauza unei căderi de server.

Nu este neobișnuit pentru un server ca acesta să cadă din cauza lipsei de spațiu pe unitatea de stocare. Trebuie să alocați suficient spațiu de stocare pentru ca baza de date să poată crește în dimensiune, pentru ca copiile de rezervă să poată avea loc, dar și pentru ca tranzacțiile mari de date să poată fi procesate.

Eliberați spațiul eliminând fișierele temporare, copiile de rezervă care nu mai sunt relevante și alte date nefolositoare.

Eficiența cluster-ului este importantă, grupurile de baze de date ar trebui să se sincronizeze eficient dacă doriți să preveniți interogările lente și erorile în baza de date. Din nou, detectarea precoce este esențială, deoarece poate preveni o blocare costisitoare a bazei de date.

Verificați jurnalele SQL

Serverul dvs. MySQL va înregistreaza erori atunci când constată corupție în tabel sau probleme cu indexuri. Verificați jurnalele SQL pentru a vă asigura că veți primi un avertisment timpuriu despre o posibilă defecțiune a bazei de date: un jurnal complet de erori este un semn de avertizare sigur.

Interogările lente sunt un alt punct la care trebuie să fiți atent. În afară de evidențierea problemelor de performanță generală, indică, de asemenea, interogările specifice care cauzează probleme de performanță, permițându-vă să le modificați pentru a îmbunătăți performanța serverului.

În cele din urmă, o verificare lunară a stării de sănătate și a vitezei serverului dvs. vă va oferi o înregistrare, astfel încât să vă puteți da seama atunci când serverul dvs. începe să aibă blocaje. Puteți apoi repara mai ușor aceste blocaje înainte de apariția unor probleme mai grave.

În general, veți avea nevoie de un anumit nivel de experiență în managementul serverului pentru a înțelege cu adevărat despre ce este vorba, despre performanța serverului, care poate ridica un steag roșu de avertizare , ceea ce indică faptul că se apropie o posibilă problemă. Indiferent dacă rulați un server web, un server Data Base sau altceva, întreținerea preventivă este esențială.

Recuperarea datelor în caz de dezastru:

Construiți un plan prin care vă puteți pune din nou pe picioare

Planurile cu caracter preventiv sunt esențiale pentru a putea evita cu succes un dezastru, dar chiar și cele mai bune medii în care pot rula serverele se pot confrunta ocazional cu dezastre. Cum reacționați? Ce puteți face?

În mod clar cel mai important obiectiv este să aduceți serverele din nou în stare de funcționare.

Cu un plan minuțios pus la punct în caz de dezastru, serverul dumneavoastră poate fi din nou funcțional în mai puțin de 1 minut.

O soluție rapidă nu este necesară mereu, unii proprietari de site-uri web nu vor vedea nici o diferență dacă site-ul lor web va fi picat câteva minute sau 1-2 ore.

Pentru alții însă, fiecare minut în care site-ul este picat înseamnă un venit în plus pierdut.

Există o gamă largă de opțiuni care pot reduce timpul de inactivitate. Acestea includ grupuri de disponibilitate ridicată, care pot asigura continuitatea activității. Hardware-ul cu toleranță la defecte, inclusiv sursele de alimentare redundante pot funcționa pentru un timp îndelungat, în acest fel defecțiunile hardware nu au ca rezultat un timp lung de oprire pentru server.

Recuperarea datelor în caz de dezastru: 

Aici intervin copiile dumneavoastră de rezervă

Unele puncte prezentate în paragraful precedent au costuri ridicate în ceea ce privește implementarea și din acest motiv pot deveni inaccesibile multor operatori de site-uri web. Dar un punct rămâne crucial pentru un plan bun de întreținere a serverului. Acela de a face backup – copii de rezervă.

În primul rând, asigurați-vă că copiile de rezervă sunt completate în fiecare zi. Verificați dacă există erori și asigurați-vă că tool-ul pe care îl folosiți pentru backup raportează statusul în mod corect. În continuare trebuie să vă asigurați dacă copiile de rezervă pot fi restaurate: puteți prelua datele, există o corupție în ceea ce le privește?

Monitorizați mereu cât spațiu de stocare este disponibil, deoarece acesta este unul dintre motivele principale pentru care copiile de rezervă nu pot fi folosite cu succes. În cele din urmă, efectuați un test pe procestul de backup pentru a verifica cât timp durează și dacă reușește în primă instanță. 

Acordă atenție problemelor de conectivitate, deoarece acestea ar putea îngreuna procesul de backup.

Afla si Ce se poate întâmpla dacă nu faci backup regulat unui site

Conform planului de recuperare

În cele din urmă, atunci când decideți cum doriți să vă configurați planul de recuperare și cât să investiți, ar trebui să vă gândiți cu atenție la cerințele aplicației dumneavoastră. Începeți să vă gândiți la cât timp de inctivitate puteți tolera: cât de repede trebuie să redevină utilizabil server-ul pentru a restabili serviciile înainte ca paguba să devină intolerabilă?

În continuare, descoperiți de ce software și hardware aveți nevoie pentru a vă putea pune la punct planul de recuperare în caz de dezastru. 

Pentru orice veți opta să faceți în continuare, o companie de host care oferă aparatură și servicii de mentenanță de calitate este imperios necesară. De aceea noi vă recomandăm compania THC , aceștia oferă servere de cea mai înaltă calitate și mentenanță zilnică, împreună cu multe alte beneficii.