Intr-adevar, cheltuielile pentru realizarea unui site cu adevarat atragator pot ajunge sa fie destul de mari, prin urmare, postarea unor reclame te-ar putea ajuta sa iti recuperezi investitia. Tentatia poate fi destul de mare la inceput, insa, un lucru este sigur. Clientii nu isi doresc spam iar un site care este incarcat cu reclame nedorite doar de dragul de a fi acolo fac experienta utilizatorilor cu adevarat neplacuta. Odata ce intelegi ce e spamul si care pot fi pericolele lui, cu siguranta iti vei regandi strategia site-ului tau. 

Cuprins

  1. Ce este spamul?
  2. Spamul de-a lungul timpului 
  3. Spam – exemple
  4. Cum poti preveni spamul

1. Ce este SPAM-ul?

Spamul se refera la orice continut nedorit care poate aparea online. Ele poate fi sub forma de reclama agresiva sau poate fi initiat de hackeri pentru a face rost de datele personale are utilizatorilor. Spamul poate fi sub forma de ferestre pop-up, linkuri, date si e-mailuri nedorite cu care te poti confrunta in interactiunile tale zilnice de pe web. Ca sa intelegi mai bine ce e spamul, gandeste-te la acel vecin enervant care apare mereu in calea ta si te tine de vorba cu orele. El iti prezinta informatii pe care nu ti le doresti neaparat. Spamul poate fi pur si simplu o reclama nedorita, insa poate fi si daunator, inselator si problematic pentru site-ul tau in mai multe moduri.

2. SPAM-ul de-a lungul timpului

Unul dintre cele mai cunoscute tipuri de spam este cel prin e-mail. Fie ca este vorba de buletine informative, de e-mailuri ciudate de la „rude pierdute de mult” cu mosteniri uriase sau de reclame, spam-ul de e-mail a devenit din ce in ce mai popular incepand cu 1980.

De-a lungul anilor, ne-am obisnuit cu spamul ca parte a vietii de zi cu zi, iar sistemele noastre online ne ajuta in acest sens. Indiferent ce sistem de e-mail utilizezi, vei avea un filtru de spam inclus automat pentru a te ajuta sa elimini e-mailurile nedorite din casuata principala.

De la e-mail, fenomenele de spam s-au transformat in reclame pop-up pe browserele de desktop. In afară de e-mail, acesta este unul dintre cele mai cunoscute tipuri de spam si continuă sa fie o problemă; desi nu la fel de mult. Multe dintre aceste reclame invazive au fost de atunci blocate de programele antivirus de computer si extensiile de blocare a reclamelor pentru browser.

3. SPAM – exemple

In zilele noastre exista multe tipuri de spam, dar si diferite moduri de a le combate. 

Cele mai frecvente tipuri de spam se încadrează în patru categorii principale:

  • Spamul din motoarele de cautare – folosirea intentionata a cuvintelor cheie cu cel mai mare rank pentru a aparea pe primele locuri in motoarele de cautare fara a livra continut de calitate.
  • Spamul prin afisari web si traficul afiliat – acest lucru il poti afla daca verifici de pe ce platforme iti viziteaza site-ul utilizatorii tai. Este posibil sa descoperi anumite linkuri ciudate. Ar putea fi linkuri pe care nu le-ai obtinut sau pot afisa site-uri unde link-ul tau nu pare vizibil. Sau este posibil sa nu gasesti deloc un site la adresa URL respectiva. Acest trafic este problematic, deoarece rezultatele de seo in ceea ce priveste traficul lunar nu ar mai avea aceeasi relevanta. 
  • Link spam – linkuri de tip clickbait care nu au neaparat vreo legatura cu site-ul tau. Chiar daca “Link Building” este o strategie de marketing digital, acest lucru trebuie facut dupa niste reguli bine stabilite pentru a nu afecta experienta userului. 
  • E-mail spam – e-mail nedorite care sunt trimise unei liste aleatorii de destinatari. De obicei, spamul este trimis în scopuri comerciale. Poate fi trimis în volum masiv de către rețelele bot sau rețelele de computere infectate.

4. Cum poti preveni SPAM-ul

Iata cum poti sa te asiguri ca site-ul tau nu are spam:

1. Pastreaza domeniul privat. Este posibil sa nu iti dai seama de acest lucru, dar atunci cand inregistrezi numele de domeniu al site-ului tau web, dacă nu l-ai facut privat, atunci adresa ta de e-mail este înregistrată public. Toate numele de domeniu au o inregistrare in care adresa ta de e-mail este inregistrata si poate fi cautata de oricine, in multe cazuri, gratuit. 

2. Foloseste un honeypot. Un honeypot este o intrebare ascunsa in formularul tau online. Iti va arata daca un robot de spam a completat formularul.

3. Utilizeaza CAPTCHA pe formularele tale online. Adaugarea unui CAPTCHA este o modalitate excelentă de a impiedica robotii spam sa completeze formularele site-ului tau web si sa iti trimita spamul. Dacă nu esti sigur ce este un CAPTCHA, este o intrebare provocatoare sau o imagine pentru a verifica daca este un om cel care completeaza formularul.

4. Foloseste un certificat SSL. In acest fel informatiile personale ale utilizatorilor tai sunt protejate.

Prin urmare, spamul iti poate afecta imaginea site-ului tau, de aceea este indicat sa iei masuri pentru a-l preveni.