In ultimii ani, prezenta in mediul online a devenit vitala pentru orice business. Investitia in marketing iti aduce trafic de calitate, ceea ce iti va permite sa extinzi baza de clienti si sa-ti cresti afacerea. Cu toate acestea, bugetul de marketing este limitat in multe cazuri, astfel ca apare intrebarea inevitabila: social media sau website? Avand in vedere cat de populate sunt retelele de socializare in zilele noastre, cat de relevant mai este sa construiesti un site? Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, este important sa stim avantajele si dezavantajele ambelor canale de promovare.

Social Media vs Website – De ce sa fii prezent pe cele mai populare retele de socializare?

Costul zero este unul dintre principalele motive pentru care majoritatea se inregistreaza exclusiv pe platforme precum Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin sau TikTok. In plus, crearea unui astfel de cont nu necesita cunostinte tehnice. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa completezi formularele de inregistrare cu datele care iti sunt solicitate si esti gata sa-ti primesti urmaritorii. Daca nu esti multumit de rezultate, poti oricand sa-ti inchizi contul si sa migrezi catre o alta platforma.

Cu toate acestea, trebuie sa stii ca nimic nu este gratuit in marketing. Accesul pe toate aceste retele de socializare nu presupune costuri, insa trebuie sa investesti sume generoase si timp pentru a ajunge la publicul tinta, dar si pentru a distribui continut de calitate.

Sa luam exemplul Facebook. Cu peste 2.8 bilioane de utilizatori in intreaga lume, are acces la o baza de date enorma, pe care o foloseste pentru a dezvolta cei mai buni algoritmi pentru publicitatea platita. Astfel, reach-ul organic a scazut considerabil in ultima perioada, ceea ce inseamna un singur lucru: daca vrei ca publicul sa vada ceea ce postezi, trebuie sa investesti in reclame.

In schimb, ceea ce este important de mentionat este ca prezenta in social media iti aduce brand awareness. Asta inseamna ca brandul tau este vizibil si usor de recunoscut, ceea ce te va ajuta si daca vrei sa-ti cresti vizibilitatea in Google. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care dezbaterea Social Media vs. Website se rezuma la un singur raspuns: ambele!

Plus ca multe persoane sunt reticente in a cumpara produse sau a accesa serviciile unui brand care este prezent doar pe Facebook sau Instagram. Iar multi prefera sa cumpere de la branduri pe care le urmaresc si in social media. Postarile pe care le faci le transmit urmaritorilor care sunt valorile brandului si ii ajuta sa se identifice mai usor cu ceea ce vrei sa comunici.

Social Media vs Website – De ce este esential sa ai un site?

Daca vrei sa detii controlul absolut, atunci prezenta ta in online nu se poate rezuma doar la social media. Da, retelele de socializare iti permit sa fii creativ la nivel de continut, insa trebuie sa fim onesti: toate acestea raman instrumente de marketing, pe cand site-ul reprezinta sediul central al intregii tale activitati. Cu alte cuvinte, social media te ajuta sa aduci trafic pe site. Dar daca una dintre platformele pe care esti prezent s-ar inchide peste noapte, nu ai avea niciun cuvant de spus – intreaga ta activitate ar fi pur si simplu stearsa.

Un website te ajuta sa consolidezi credibilitatea brandului, sa-ti legitimezi activitatea. Orice business, indiferent de piata, notorietate sau dimensiune, ar trebui sa detina un website. Utilizatorii tind sa considere ca brandurile fara site sunt prea noi sau prea mici pentru avea incredere in ele. Oamenii prefera sa cumpere prin Facebook, nu de pe Facebook. Este o diferenta de nuanta pe care orice antreprenor online ar trebui sa o ia in considerare. Este mult mai de incredere sa beneficiezi de o plata securizata si sistematica, decat sa cumperi produse din shop-ul Facebook.

Nu in ultimul rand, trebuie sa amintim ca detinerea unui website iti permite sa aduci un trafic enorm prin PPC si SEO. Poti fi prezent in paginile cu rezultate ale cautarilor in Google si cu profilul de social media, insa pe brand. Cu un website poti sa targetezi cuvinte cheie relevante cu volume medii de cautare impresionante, care sa-ti aduca un trafic pe masura. Intr-adevar, ambele necesita investiti financiare, insa poti obtine rezultate foarte bune daca se lucreaza de calitate. In PPC vei avea rezultate imediate, pe cand in SEO lucrurile se misca mai greu, dar sigur. Odata ce ai reusit sa iti cresti vizibilitatea, vei observa ca aceasta strategie de marketing iti aduce cel mai bun ROI. In general, brandurile noi si/sau mici se tem sa investeasca in SEO, insa o activitate de calitate iti poate aduce rezultate dupa doar primele 6 luni si poti atinge breakeven-ul sau punctul zero al afacerii dupa doar un an.

Dar chiar si asa, cele doua variante nu se exclud reciproc. Orice business care isi doreste sa ajunga la un public cat mai vast are „obligatia” fata de clienti sa investeasca intr-un site, dar sa foloseasca si retelele de socializare. Cu toate acestea, un studiu realizat recent releva faptul ca 35% dintre afacerile mici considera ca inca nu au ajuns la stadiul in care sa aiba un website, iar 31% sustin ca prefera sa foloseasca platformele de socializare.

In general, multi evita varianta website din cauza costurilor. Daca iti faci un plan de investitii clar inca de la inceput, un site nu ar trebui sa reprezinte o investitie foarte mare. In acest sens, avem un articol care iti explica cat costa un site de prezentare. In orice caz, ar trebui sa privesti problema dintr-o alta perspectiva. Un magazin fizic genereaza costuri legate de chirie, intretinere, personal, decorare etc. De ce nu ai face acelasi lucru si pentru a-ti imbunatati prezenta online?